امکان حضور مردم در جشنواره موسیقی نواحی وجود ندارد

کرمان – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: با توجه به شیوع کرونا امکان حضور مردم در جشنواره موسیقی نواحی وجود ندارد اما اجراها از طریق فضای مجازی و صدا و سیما پخش می‌شود. به گزارش سینما خراسان، محمدرضا علیزاده پیش از ظهر شنبه در نشست خبری ویژه سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی اظهار […]


کرمان – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: با توجه به شیوع کرونا امکان حضور مردم در جشنواره موسیقی نواحی وجود ندارد اما اجراها از طریق فضای مجازی و صدا و سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینما خراسان، محمدرضا علیزاده پیش از ظهر شنبه در نشست خبری ویژه سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا این جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی از پخش زنده اجراها خبر داد و گفت: اجراهای هنرمندان هرشب از ساعت ۱۹ الی ۲۱ از صدا و سیما مرکز کرمان و شبکه شما پخش می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان بیان کرد: همچنین امکان تماشای اجراها از صفحه جشنواره در آپارات (http://aparat.com/ifmf.ir) و اینستاگرام جشنواره نواحی (iranfolkmusic) و اینستاگرام انجمن موسیقی استان کرمان (kerman_music_province ) وجود دارد.

علیزاده با اشاره به اینکه کرمان به مدت پنج سال متوالی میزان جشنواره موسیقی نوحی بوده است، بیان کرد: این جشنواره به مدت چهار شب از دهم تا سیزدهم آبان ماه برگزار می‌شود.

وی محل برگزاری جشنواره را کاروانسرای وکیل ذکر و بیان کرد: ساعت ۱۹ امشب مراسم افتتاحیه در کاروانسرای وکیل برگزار می‌شود و هنرمندانی از سراسر ایران به صورت آنلاین اجرا خواهند داشت.

علیزاده پخش فراملی اجراهای سیزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی را یک ویژگی دانست ادامه داد: علاقمندان موسیقی نواحی که در خارج از کشور سکونت دارند هم می‌توانند از برنامه‌های جشنواره موسیقی نواحی استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان با تاکید بر اینکه به دلیل شیوع کرونا امکان حضور فیزیکی مردم در برنامه‌ها وجود ندارد و علاقمندان می‌توانند از طریق فضای مجازی از برنامه‌ها بهره ببرند، گفت: در این دوره جشنواره فقط ۴۰ میهمان داریم که برای این تعداد هم به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که هیچ گونه ازدحامی شکل نگیرد.

وی بیان کرد: مراسم اختتامیه هم سیزدهم آبان در ساعت ۱۹ در کاروانسرای وکیل برگزار می‌شود.