اکبر زنجانپور: صدای مرغ سحر از سینه همایون شنیده خواهد شد

در پی درگذشت محمدرضا شجریان جمعی از چهره‌ها و مسئولان فرهنگی و هنری پیام های تسلیتی را منتشر کردند. به گزارش سینما خراسان، در پی درگذشت محمدرضا شجریان که امروز پنجشنبه ۱۷ مهر در بیمارستان جم چشم از جهان فروبست، مراکز و چهره‌های فرهنگی و هنری پیام‌های تسلیتی صادر کردند. اکبر زنجانپور بازیگر شناخته شده […]


در پی درگذشت محمدرضا شجریان جمعی از چهره‌ها و مسئولان فرهنگی و هنری پیام های تسلیتی را منتشر کردند.

به گزارش سینما خراسان، در پی درگذشت محمدرضا شجریان که امروز پنجشنبه ۱۷ مهر در بیمارستان جم چشم از جهان فروبست، مراکز و چهره‌های فرهنگی و هنری پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

اکبر زنجانپور بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون طی پیام تسلیتی کوتاه که برای انتشار در اختیار سینما خراسان قرار گرفت، نوشت: صدای مرغ سحر از سینه همایون شنیده خواهد شد.

مجمع صنفی ناشران موسیقی

مجمع صنفی ناشران موسیقی نیز در پیام تسلیت خود چنین آورده است: «موسیقی ایران، امروز بی تردید یکی از ستاره‌های پر فروغش را از دست داد. هنرمندی که در اخلاق و منش یگانه و در آواز و موسیقی‌شناسی بی‌همتا بود. هر چند امروز محمدرضا شجریان موسیقی ایران را تنهاتر کرد اما سبک و شیوه خود را تا همیشه بر صفحه هنر ایران زمین جاودانه ساخت. استادی که همواره تلاش به تازگی لفظ داشت، با رفتنش «بودن» را برایمان معنا کرد.

مجمع صنفی ناشران موسیقی درگذشت وی را به ملت ایران تسلیت می‌گوید و برای خانواده استاد طول عمر آرزو می‌کند تا چراغ‌دار راه او باشند.»

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری

میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری نیز در پی درگذشت محمدرضا شجریان پیام تسلیتی را منتشر کرد. در متن این پیام آمده است:

«بازگشت همه به سوی اوست

استاد محمدرضا شجریان، پس از تحمل طولانی‌مدت رنج بیماری، از میان ما رفت. این هنرمند ممتاز و جریان‌ساز، بخشی از حافظه مردم این سرزمین است و آوازهایش حال چندین نسل از مردم ما را جلا داده است. بی‌شک در عالم حقیقت، هنر و هنرمند دیر می‌پاید و زوال نمی‌پذیرد. آنچه مردنی‌ست نگاه‌های دنیایی‌ست که بویی از هنر و دقایق عالم ملکوت نبرده‌اند. این فقدان را به همه اهالی هنر و بخصوص اهالی موسیقی تسلیت می‌گویم و برای آن استاد فرهیخته که در اربعین حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام از میان ما رفت آمرزش الهی و همجواری با خوبان ملکوت را از خداوند مهربان خواستارم.»

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی که در حال حاضر ریاست کمیته ملی المپیک را عهده دار است نیز پیام تسلیتی منتشر کرد.

در پیام صالحی امیری نیز آمده است:

«انالله و اناالیه راجعون

هنرمند ارجمند جناب آقای همایون شجریان

با اهدای سلام. خبر تاسف بار ضایعه درگذشت خسرو آواز ایران، استاد والامقام و گرانمایه محمدرضا شجریان موجب اندوه همه علاقه‌مندان آن یگانه آواز ایران شد. شجریان در طول عمر هنری خود همواره بازتاب صدای مردم روزگار خویش بود و نوای جاودانه‌اش معنوی‌ترین لحظات ایرانیان را رنگ و طعمی دوچندان می‌بخشید. او که دعای ربنا را با نوای بی‌بدیلش خواند و وقف ملت بزرگ ایران کرد، در زمره اساتیدی بود که چراغ فرهنگ موسیقی ایرانی را در طی چند دهه به سختی و با تحمل رنج‌های فراوان تا به امروز بر دوش کشید و شیوه آوازش بسیاری از ایرانیان را با ادبیات ایرانی و اشعار شاعران کهن ایران زمین مانوس کرد.

امروز در فقدان قله آواز ایران، مرغ سحر ناله سر می‌کند و ملت بزرگ ایران سوگوار داغی تازه است. ضمن عرض تسلیت این غم بزرگ به عموم ملت ایران و علاقه مندان و دوستداران آن استاد پرآوازه بویژه اهالی فرهیخته فرهنگ، هنر و ادب سرزمینمان، از درگاه خداوند متعال برای استاد عزیزمان طلب رحمت و مغفرت و برای جنابعالی و خاندان گرامی صبر و سلامت مسالت می‌نمایم.»

این خبر به‌روزرسانی می‌شود…