اکران‌های روز چهارم در خانه جشنواره

پرده نقره‌ای خانه جشنواره در روز چهارم میزبان چهار فیلم دست ناپیدا، میرو، آغوش باز و ساعت جادویی است؛ بسته‌ای سینمایی از دو فیلم دفاع مقدسی تا یک فیلم مضمون موسیقایی و با یک پویانمایی در پایان‌بندی.

به گزارش سینما خراسان ، اکران‌های چهارمین روز جشنواره فیلم فجر هم از ساعت ۱۳ در برج میلاد (خانه جشنواره)شروع می شود، فوتبال دیروز کمی برنامه‌ها را جابه‌جا کرد؛ اکران ویژه بود، فضا کاملا متفاوت و کامل فوتبالی شد؛ اما امروز اکران‌ها طبق برنامه و جدول انجام می شود؛ ۴ فیلم دست ناپیدا (ساعت ۱۳)، میرو (ساعت ۱۶)، آغوش باز (ساعت ۱۹)، و ساعت جادویی (ساعت ۲۲) برای اهالی رسانه و سینما نمایش داده می‌شود.

دست ناپیدا روایتی از رشادت‌های زنان در دوران دفاع مقدس ساخته انسیه شاه‌حسینی تنها کارگردان زن جشنواره فجر ۴۲ است.

در خلاصه داستان فیلم «دست ناپیدا» آمده است: در سال‌های ابتدایی جنگ یک زن خبرنگار با عده ای زن ایثارگر آشنا شده و سرنوشتش دچار تغییر می شود…

تهیه‌کننده این اثر سیدسعید سیدزاده و بازیگران آن معصومه بافنده، نسرین احمدخانی، اعظم سادات موسوی، زیبا عسکری هستند.

میرو ساخته حسین ریگی یکی از آثار سینمایی حاضر در جشنواره فیلم فجر است که داستانی درباره مقاومت مردم سیستان در ۸ سال دفاع مقدس را روایت می‌کند.

فیلم میرو با محوریت نمادین یکی از بسیجیان نوجوان شهرستان چابهار و اراده وی برای عزیمت به جبهه‌های جنگ، تحت تاثیر سردار شهید حاج قاسم میرحسینی ساخته شده است.

حسین ریگی کارگردان فیلم «میرو» سومین اثرش را بعد از «هوک» و «لیپار» ساخته است و از هنرمندان بومی استان سیستان و بلوچستان است.

سعید الهی برادر محمود گبرلو نیز به عنوان تهیه‌کننده این اثر حضور دارد و بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد سینمایی فارابی سرمایه‌گذاران فیلم هستند.

سودابه بیضایی، امیررضا دلاوری، حمید ابراهیمی، مهدی دین‌محمدپور، آرزو تاج نیا، ایوب افشار، ابوالفضل همراه، احمدرضا غلامی، محمد بصیرپور، عبدالمجید بلوچ شارکی، فاطمه شهرکی، مصطفی پرکان، محسن آراهیش، عباس نارویی، دیانا حوت و جمعی از هنرمندان بومی استان سیستان و بلوچستان بازیگران فیلم «میرو» را تشکیل می‌دهند.

بهروز شعیبی در ششمین تجربه سینمایی خود به سراغ یک داستان عاشقانه رفته است و «آغوش باز» را با حضور تعداد زیادی از بازیگران مطرح تولید کرده است.

در خلاصه داستان فیلم آغوش باز آمده است: سه‌ قصه عاشقانه…، سه زوج در فراز و نشیب روابط عاطفی، فرصت می‌یابند به تعریف جدیدی از عشق برسند.

حامد کمیلی، محسن کیایی، گلاره عباسی، شبنم گودرزی، جواد خواجوی، وحید نفر، علی عطایی، روژین فاطوری‌فر، ساینا توکلی، میثم نوروزی، سهیل هژبر، مسعود خانی، مهدی هاشمی، احترام برومند و حسن معجونی، هاتف شعیبی و نفس‌ نکی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

تهیه‌کنندگی این کار را علی سرتیپی به عهده دارد و فیلمنامه آن را مهرداد کوروش‌نیا و محمدسجاد نجفی به‌طور مشترک نوشته‌اند.

انیمیشن سینمایی ساعت جادویی که در بخش انیمیشن چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در چهارمین و آخرین سانس روز چهارم خانه جشنواره ساعت ۲۲ نمایش داده می شود.

داستان این انیمیشن (سفر به تاریکی) از جایی آغاز می‌شود که یک پسربچه به واسطه هدیه‌ای که از پدربزرگ خود دریافت می‌کند، موفق به سفر در زمان می‌شود و به دوران کودکی مادربزرگ خود می‌رود. در این سفر، این پسربچه شغل خانوادگی خودشان یعنی نمدمالی را از نزدیک می‌بیند که در گذشته رونق بسیاری داشته است.

این سفر در زمان مصادف با قیام گوهرشاد می‌شود و اشاره‌هایی به فرهنگ پوشش در آن زمان هم می‌شود. این پسربچه‌ بخشی از حوادث تاریخی را به چشم خود می‌بیند…

محمدعلی بصیری نیک کارگردان این انیمیشن است و محمدمهدی نخعی راد تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد.

چهل‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر شامگاه چهارشنبه -۱۱ بهمن- رسما افتتاح و از روز پنجشنبه اکران فیلم‌ها در خانه جشنواره (برج میلاد تهران) و سینماهای مردمی آغاز شد؛ ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۲ فیلم در بخش نگاه نو و ۴ فیلم در بخش انیمیشن با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت برگزیدگان بخش‌های مختلف در مراسم اختتامیه -۲۲ بهمن- معرفی خواهند شد.