اکران مردمی فیلم “هناس” در مشهد برگزار شد

اکران مردمی فیلم "هناس" برگرفته از زندگی همسر شهید "داریوش رضایی‌نژاد، از دانشمندان هسته ای کشور، که توسط عوامل صهیونیستی ترور شده و به شهادت رسید، روز جمعه، هفدهم تیرماه طی آیینی در پردیس سینمایی هویزه مشهد با حضور همسر و دختر آن شهید و برخی از عوامل فیلم برگزار شد.

به گزارش سینما خراسان، مدیر حوزه هنری خراسان رضوی به عنوان میزبان این برنامه پس از نمایش فیلم هناس گفت: امیدوارم ما میزبان خوبی برای همسر و دختر شهید “داریوش رضایی نژاد” در این یکی دو روز نمایش فیلم در مشهد باشیم و به آنان خوش گذشته باشد.

مجید عسکری بیان کرد: حوزه هنری خراسان رضوی تلاش کرده در ماه های اخیر، که کمی از محدودیت های کرونایی کاسته شده، در فضای سینما، برنامه هایی را برگزار کند تا به همان اندازه که در فضای تولید فیلم خوب، انقلابی و سالم در کشور تلاش می شود، در دیده شدن و توزیع آثار هنری نیز بتوان تلاش مضاعفی داشت.

وی اظهار داشت: تلاش همه بر این است که تولید هر فیلم، تئاتر یا محصول هنری، به نحو احسن انجام گیرد و شرایطی فراهم شود که مخاطب آن اثر را ببیند تا تاثیرگذاری خود را داشته باشد.

همسر شهید رضایی نژاد نیز در این آیین با اظهار امیدواری نسبت به لذت بردن همه مخاطبان از تماشای فیلم هناس، از بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، بسیج بانک مسکن، مجموعه حوزه هنری، استانداری، شهرداری و شورای شهر مشهد قدردانی کرد.

شهره پیرانی گفت: از شما خواهش می کنم اگر فیلم “هناس” شما را تحت تاثیر قرار داد، حتی اگر باعث شوید یک نفر هم برای دیدن فیلم به سینما بیاید، به تداوم چرخه اقتصاد هنر و فعالیت عرصه سینما کمک خواهید کرد و من سپاسگزار شما خواهم بود.

من سعادت داشتم که در هِناس بازی کردم

مریلا زارعی، بازیگر فیلم “هناس” نیز که نقش همسر شهید رضایی نژاد را ایفا کرده بود، گفت: من با این نقش فاصله زیادی داشتم اما سعادت نصیب من شد که در این فیلم بازی کنم.

تهیه کننده فیلم “هناس” نیز در این آیین گفت: وقتی در موضوعاتی مانند فیلم “هناس” اثری تولید می کنیم، بسیار مشتاقیم که بیاییم و برای چندمین بار همراه با مردم فیلم را ببینیم و ابراز علاقه ها و حتی اشکالات فیلم را بشنویم.

محمدرضا شفاه افزود: اگر دوست دارید فیلم هایی با مضامین شبیه “هناس”، که مربوط به کشور و هویت ملی ما است، ساخته و در سینما نمایش داده شود و باعث حضور مردم در سینما گردد، حتما سرشاخه گروهی باشید که به صورت گسترده همدیگر را به تماشای این فیلم دعوت می کنند.

وی از تماشاگران فیلم “هناس” خواست که اشکالات آن را به دیده اغماض بنگرند و با انتقال آن به عوامل فیلم، کمک کنند تا نقاط قوت آن پررنگ تر شود و افراد بیشتری به تماشای این فیلم بنشینند.