اکران ۴ فیلم و انتقاد در یادبود پروانه معصومی

مراسم یادبود پروانه معصومی با انتقادات عسگرپور، اکران ۴ فیلم جدید از نیمه آذرماه، برگزاری یادبودهایی برای داریوش مهرجویی و لی‌لی افشار، انتشار آلبوم موسیقی «قاسم هنوز زنده است»، اجرای کنسرتی با معرفی هنرمندان جوان، مزایده ۸۰ بنای تاریخی و گزارشی درباره اسناد کاخ سعدآباد از اخبار فرهنگی هنری ۱۲ آذرماه بود.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ایسنا، روز یکشنبه ۱۲ آذرماه، مراسم یادبود پروانه معصومی (بازیگر سینما و تلویزیون) در مسجد بلال صدا و سیما برگزار شد و محمدمهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه هنرمندان در این مراسم از دوقطبی‌هایی که در پی مرگ برخی هنرمندان شکل می‌گیرد، انتقاد کرد.

اکران ۴ فیلم جدید از نیمه آذرماه

قرارداد سرگروهی فیلم‌های «ویلای ساحلی»، «ضد»، «ورود و خروج ممنوع»، «مسافری از گانورا» و «پالایشگاه» برای اکران عمومی ثبت شد و اکران‌شان از چهارشنبه ۱۵ آذر در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد شد.

یادبودی برای داریوش مهرجویی

انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران مراسمی برای یادبود داریوش مهرجویی در قالب تحلیل و بررسی سینمای این فیلمساز در روز  سه‌شنبه ۱۴ آذرماه برگزار می‌کند.

ماجرای حمله ببر به عوامل برنامه تلویزیونی به کجا رسید؟

یکی از عوامل برنامه «در استان» شبکه تهران که روز گذشته هنگام تهیه گزارش از باغ‌وحش صفادشت مورد حمله‌ یکی از ببرهای این باغ وحش قرار گرفته و مجروح شده بود، پس از انجام عمل جراحی در شرایط جسمی بهتری قرار داد.

انتشار یک آلبوم موسیقی «قاسم هنوز زنده است»

در ادامه، نسخه دیجیتالی آلبوم «قاسم هنوز زنده است» با هنرنمایی جمعی از فعالان عرصه موسیقی منتشر شد. آلبوم «قاسم هنوز زنده است» اثری از علیرضا افتخاری، صادق آهنگران، غلامرضا صنعتگر و با آهنگسازی امیر حقیقت، امیرحسین سمیعی، محمدرضا چراغعلی، عماد توحیدی‌، سعید چاووشی، سامان مهدوی، نادر طاهری و میلاد بیضاست.

یادبود لی‌لی افشار 

مراسم یادبود لی‌لی افشار (نوازنده برجسته گیتار کلاسیک) ۱۷ آذرماه، ساعت ۱۸ در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

اجرای کنسرتی با معرفی هنرمندان جوان

در خبری هم اعلام شد که در راستای حمایت از هنرمندان جوان عرصه موسیقی ایرانی، تالار رودکی به مدت دو شب، ۱۶ و ۱۷ آذرماه میزبان نوازندگان جوان کمانچه در قالب پروژه «در پی آن آشنا» خواهد بود.

مزایده ۸۰ بنای تاریخی

همچنین مدیرعامل صندوق توسعه و احیا از مزایده ۸۰ بنای تاریخی برای احیا و بهره‌برداری خبر داد و با این توضیح که واگذاری بناهای نفیس به معنای فروش آنها نیست، تاکید کرد: با واگذاری این بناها نمی‌خواهیم خرج کشور را بدهیم. بناهایی هم که به مزایده گذاشته می‌شوند جزء نفیس‌ها نیستند و فهرست چالش‌برانگیزی برای مزایده نداریم.

اسناد کاخ سعدآباد چه شد؟

موزۀ اسناد و مدارک تاریخی سعدآباد درحالی تخلیه و اسناد آن جمع‌آوری و منتقل شده است که مدیر این مجموعه از انتقال دفتر خود به ساختمان این موزه خبر داده و دلیل آن را «احصاء اموال موزه اسناد» اعلام کرده و گفته است: «ده‌ها هزار سند تاریخی در اختیار امین اموالی بوده که هیچ‌کدام را ثبت نکرده است.»