تلاش برای افزایش حداقلی هزینه «فجر جهانی»/ دلمان با سیل‌زدگان است

نشست خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با ابراز همدردی سیدرضا میرکریمی دبیر این رویداد با آسیب‌دیدگان از سیل، آغاز شد. به گزارش سینما خراسان، نشست خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر صبح امروز سه‌شنبه ۲۷ فروردین ماه با حضور سیدرضا میرکریمی دبیر و کیوان کثیریان مدیر روابط عمومی این رویداد […]


نشست خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با ابراز همدردی سیدرضا میرکریمی دبیر این رویداد با آسیب‌دیدگان از سیل، آغاز شد.

به گزارش سینما خراسان، نشست خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر صبح امروز سه‌شنبه ۲۷ فروردین ماه با حضور سیدرضا میرکریمی دبیر و کیوان کثیریان مدیر روابط عمومی این رویداد در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

در ابتدای این نشست میرکریمی ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه به ارایه توضیحاتی درباره روند برگزاری این جشنواره پرداخت‌.

میرکریمی دبیر این رویداد سینمایی گفت: باید خوشحالی خودم را از تقارن برگزاری جشنواره با عید باشکوه مسلمانان نیمه شعبان عنوان کنم. همچنان می‌خواهم با هموطنان عزیزی که در سیل آسیب دیدند ابراز همدردی کنم. دل همه ما پیش آنهاست به همین دلیل جشنواره امسال با تفاهم‌نامه‌ای که با هلال‌احمر منعقد شده هم به‌عنوان سفیر مهربانی انتخاب شده تا در سال‌های بعدی فیلم‌هایی با این مضامین اکران کند، هم نماینده هلال احمر در مجامع بین‌المللی باشد. در کنار این مسأله همه عواید حاصل از بلیت فروشی و محصولات فرهنگی به سیل‌زده‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: من نمی‌توانم از لفظ بلایای طبیعی استفاده کنم چرا که باران نعمت‌هایی هم دارد، بخش مهم آن هم این است که کشور تشنه ما از این آب سیراب شده است. به خاطر همزمانی با عید فرخنده نیمه شعبان فعالیتی مناسب خواهیم داشت. امسال با کمک شهرداری تهران و شهرداری مناطق دیگر سعی خواهیم کرد برنامه‌هایی با نام گذر سینما داشته باشیم.

رونق جشنواره گذشته مسئولیتمان را افزایش داد

میرکریمی ادامه داد: سال گذشته جشنواره پررونق و پرخبری داشتیم که مسئولیت ما را افزایش داد تا در این سال با خودمان رقابت کنیم و این همتی را در تیم اجرایی جشنواره فراهم کرد و یک سال تلاش جدی کردند به طوری که الان چهار سال است که دبیرخانه ثابت داریم و فیلم‌ها و مسایل دیگر را رصد می‌کند.

وی تأکید کرد: البته سال سختی داشتیم که بخشی از مشکلات خارج از تصمیم‌گیری‌های ما بود. مثل تحریم که بسیاری از مناسبات فرهنگی را تحت تاثیر قرار داد. این تحریم‌های ظالمانه بر همه حوزه‌ها تاثیر می‌گذارد. ما حتی برای خرید بلیت برای مهمانان و … با مشکلاتی مواجه بودیم که نظیر آن را قبلاً تجربه نکرده بودیم. این علاوه‌بر مشکلات دیگری است که برخی باعث نیامدن مهمانان می‌شد. این شرایط کار را سخت کرده بود.

تلاش برای حداقل افزایش هزینه‌ها

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر افزود: امسال بر خلاف اینکه در تامین اعتبارات وزارت ارشاد به‌عنوان متولی اصلی دچار مشکلاتی بود، بخشی از اعتبارات را از راه‌های مختلف دیگر تامین کردیم. خوشبختانه آقای انتظامی با برگزاری جشنواره هم موافق است. ما به غیر از ۵ میلیاردی که از سوی ارشاد به ما داده شده، مجبور شدیم سراغ اعتبارات دیگر هم برویم. سال گذشته جشنواره با هشت میلیارد و دویست میلیون تومان برگزار شد ولی بر خلاف جهش قیمت دلار تلاش کردیم بودجه ما رشد چشمگیری نداشته باشد.

میرکریمی گفت: تصور ما این است که بیشتر از ده درصد افزایش هزینه نداشته باشیم. البته مجبور شدیم بخشی از فعالیت‌هایمان را کم کنیم. از این جهت از ارشاد و شهرداری تهران که این جشنواره را به عنوان رویداد مهم شهری مورد عنایت قرار داده‌اند تشکر می‌کنیم. برخی از حامیان مالی دوست ندارند نامی از آن‌ها برده شود، ولی بسیار به ما کمک کردند؛ از خرید چند بلیت هواپیما گرفته تا موارد دیگر مثل هزینه‌های هتل و … که واقعاً متکی به بودجه سینمایی نبود و این یک دستاورد خوب برای جشنواره است.

این گزارش تکمیل می‌شود…