تمهیدات جشنواره فیلم مستند دانمارک/ برگزاری به قید احتیاط

فستیوال فیلم مستند دانمارک هم از کرونا بی‌تاثیر نماند اما با تغییراتی به کارش ادامه می‌دهد. به گزارش سینما خراسان به نقل از ورایتی، فستیوال فیلم مستند CPH:DOX دانمارک اعلام کرده همانطور که قبلاً گفته بود به برنامه خود ادامه می‌دهد اما گردهمایی‌های بزرگ‌تر از یک هزار نفر را کنسل می‌کند. سازمان‌دهندگان این فستیوال سالانه […]


فستیوال فیلم مستند دانمارک هم از کرونا بی‌تاثیر نماند اما با تغییراتی به کارش ادامه می‌دهد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ورایتی، فستیوال فیلم مستند CPH:DOX دانمارک اعلام کرده همانطور که قبلاً گفته بود به برنامه خود ادامه می‌دهد اما گردهمایی‌های بزرگ‌تر از یک هزار نفر را کنسل می‌کند.

سازمان‌دهندگان این فستیوال سالانه که در کپنهاگ برگزار می‌شود و قرار است از ۱۸ تا ۲۹ مارس (۲۸ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۰ فرودین ۱۳۹۹) ادامه داشته باشد، راهبردهایی را برای هیات‌های شرکت‌کننده منتشر کردند و گفتند در تماس با مسئولان سلامت دانمارکی هستند. این فستیوال هرگونه رخدادی که بیش از یک هزار نفر جمعیت داشته باشد را کنسل کرده که این شامل مراسم شب افتتاحیه در تئاتر سلطنتی دانمارک هم می‌شود.

سازمان‌دهندگان در بیانیه‌ای گفتند: «ما همانطور که برنامه‌ریزی کرده بودیم مراسم را برگزار می‌کنیم، مگر اینکه راهبردهای مسئولان برای مبارزه با انتقال کووید -۱۹ در میان مردم تغییر کند.»

مته فردریسک نخست‌وزیر دانمارک ممنوعیت گردهمایی‌های بزرگ را روز جمعه اعمال کرد و این حرکتی است که از یکشنبه در فرانسه هم مورد توجه بوده است. با استناد به سازمان امنیت بیماران دانمارک، تا امروز ۲۳ مورد مثبت کروناویروس جدید در دانمارک ثبت شده است. تا اینجا هیچ مرگی گزارش نشده است.

فستیوال CPH:DOX اعلام کرده «به صورت فعالانه برای آموزش، پیش‌گیری‌ها و حمایت‌ها برنامه‌ریزی می‌شود» و هر چقدر تاریخ فستیوال نزدیک‌تر می‌شود سازمان‌دهندگان با شرکا و مشارکت‌کنندگان ارتباط نزدیک خود را حفظ می‌کنند.

سازمان سلامت دانمارک در حال حاضر سفر به دانمارک از «مناطق ریسک ویژه» از جمله چین، ایران، ایتالیا و کره جنوبی را ممنوع کرده است. فستیوال به مهمانانی که تحت تاثیر این ممنوعیت سفر قرار می‌گیرند اطلاع‌رسانی کرده است.

با استناد به گفته‌های سازمان جلوگیری و کنترل بیماری اروپا، تا به حال ۳۹۶ مرگ در سراسر اروپا گزارش شده است. ایتالیا بیشترین ضربه را خورده و ۳۶۶ مرگ داشت. فرانسه هم ۱۹ مرگ گزارش داده است.

تاکنون فستیوال دریای سرخ سالانه عربستان سعودی و فستیوال مستند تسالونیکی یونان از جمله جشنواره‌هایی هستند که به تعویق افتاده‌اند و هفته گذشته هم کنفرانس تلویزیونی بین‌المللی و بازار MipTV در کن کنسل شدند. وضعیت فستیوال درام فرانسوی سری مانیا و فستیوال فیلم کن در حال حاضر نامشخص است و سازمان‌دهندگان در ارتباط با مسئولان سلامت قصد دارند تصمیم نهایی خود را بگیرند.