راهیابی نمایش نیشابور به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر

نمایش «لبخند با طعم ماسک» به نویسندگی و کارگردانی محسن مسعودی فر از نیشابور بعنوان نماینده استان خراسان رضوی به تاتر خیابانی بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر راه یافت.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، مسئول امور هنری این اداره اظهارکرد: ۲۰ نمایش بخش فراگیر در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی و به صورت رقابتی اجرا می‌شود.

حمید رضا آتشی افزود: بخش فراگیر با هدف برابرسازی فرصت‌ها، تلفیق اجتماعی و مشارکت حداکثری افراد دارای معلولیت در برنامه‌های نمایشی کشور قرار گرفته و با همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در این بخش، ۲۰ نمایش برگزیده جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت، شامل ۱۳ نمایش صحنه ای و ۷ نمایش خیابانی از ۱۵ استان حضور دارند که از تاریخ ۲ تا ۸ بهمن ۱۴۰۲ در تالار هنر، تالار محراب و پهنه رودکی (روبه روی تالار وحدت) اجرا خواهند داشت.

آتشی یادآورشد: در بخش فراگیر، هنرمندان گروه‌های نمایشی با اختلالات شنوایی، بینایی، ذهنی، جسمی حرکتی و سالمند از استان‌های کردستان، کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان، چهارمحال و بختیاری، یزد، تهران، مازندران، قزوین، گلستان، کرمان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان غربی حضور دارند.

مسئول امورهنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: نمایش «لبخند با طعم ماسک» به نویسندگی و کارگردانی محسن مسعودی فر از نیشابوربعنوان نماینده استان خراسان رضوی به تاتر خیابانی بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجربا دبیری مهدی حامدسقایان در بهمن ۱۴۰۲ در تهران راه یافته است.