رقابت عکاسان بسیجی در دوسالانه عکس نور/ توطئه دشمن خنثی شود

مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان به رقابت عکاسان شبکه بسیج در ۳۲ استان اشاره کرد و ۲۰ مهر را آخرین مهلت ارسال آثار به «چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور» دانست. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی چهارمین «دوسالانه سراسری عکس نور»، کمال الدین شاهرخ روز گذشته در نشست خبری این دوسالانه […]


مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان به رقابت عکاسان شبکه بسیج در ۳۲ استان اشاره کرد و ۲۰ مهر را آخرین مهلت ارسال آثار به «چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور» دانست.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی چهارمین «دوسالانه سراسری عکس نور»، کمال الدین شاهرخ روز گذشته در نشست خبری این دوسالانه که در سازمان بسیج هنرمندان برگزار شد، با اشاره به مسئولیت خطیر و سنگین عکاسان گفت: عکاسان در واقع به عنوان افسران اصلی حوزه جنگ نرم انقلاب اسلامی تاکنون در تمامی برهه های حساس نقش های مهمی را در جامعه ایفا کردند و با تکیه بر رسالت های اصلی خود و حضور در عرصه های مختلف دین خود را به انقلاب ادا کردند. نگاهی به عکاسی مستند اجتماعی از آغاز تا کنون این منظر را در اختیار ما قرار می دهد که عکاس واقعیت های اجتماعی جامعه را کشف و حقیقت را در اختیار جامعه قرار می دهد و ارتباط نزدیکی با مردم بر قرار می کند.

وی تصریح کرد: عکاسان متعهد و انقلابی می توانند با بصیرت و نگاه ویژه خود، توطئه دشمن را خنثی کرده و با فعالیت های هنری خود شور و شوق انقلاب را همواره زنده نگه دارند.

دبیرکل جشنواره سراسری عکس نور با اشاره به برگزاری چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور بیان کرد: این جشنواره از سال ۹۰ کار خود را آغاز کرد که در دوره گذشته بیشترین حجم عکس های ارسالی ۱۶ هزار فریم بوده است. این دوره به شکل جدیدتر و با نگاهی متفاوت تر از دوره های پیشین برگزار می شود و در واقع پروژه محور بودن از ویژگی های خاص چهارمین دوسالانه است.

وی اظهار کرد: در این دوره از دوسالانه ۲ تا ۵ عکاس در بخش ویژه از هر استان انتخاب و با هدایت و راهنمایی اساتید راهنما آثار خود را در قالب مجموعه عکس تهیه می کنند.

شاهرخ با اشاره به بخش آزاد این دوسالانه بیان کرد: در بخش آزاد دوسالانه، محدودیتی برای شرکت عکاسان استانی وجود نخواهد داشت و ندارد و بین ۷ تا ۱۲ عکس در هر مجموعه عکس انتخاب می‌شود.

وی با تاکید بر موضوعات اصلی این دوسالانه، گفت: بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، رونق تولید و ترویج فرهنگ حمایت و مصرف از کالای ایرانی، خانواده و آسیب‌های اجتماعی، نگاهی نو به دفاع عزت آفرین و غیرتمند اقوام مختلف کشور و معرفی قهرمانان و مبارزان انقلابی و محلی، توانمندی‌ها و شکوه عزت و اقتدار و سازندگی و پیشرفت در چهلمین سال تاسیس و تشکیل بسیج، سالم سازی فضای اجتماعی با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، نقش مادران و همسران در هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و دفاع در برابر استکبار موضوعات این جشنواره هستند.

دبیر چهارمین «دوسالانه عکس نور» یادآور شد: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته هنرمندان می توانند آثار خود را تا ۲۰ مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده و ۲۳ آبان ماه نیز مراسم افتتاحیه برگزار و نفرات برگزیده تقدیر می شوند.

رئیس انجمن عکاسان سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به هیات داوران گفت: سید عباس میرهاشمی، سیف الله صمدیان، اسماعیل عباسی، حمیدرضا مجیدی و داوود عامری داوری این دوره از دوسالانه را بر عهده دارند. در پایان این جشنواره نیز با اعلام نظر هیات داوران در هر یک از بخش های ویژه و آزاد سه نفر برگزیده و دو مجموعه عکس شایسته تقدیر خواهد شد.

وی بیان کرد: آثار راه یافته به نمایشگاه به صورت کتاب چاپ و هنرمندان توجه داشته باشند که دو سوم از مجموعه عکس‌ها باید متعلق به بعد از سال ۹۶ باشد.

در پایان این نشست با حضور جعفر دانیالی عکاس پیشکسوت روزنامه اطلاعات از پوستر چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور رونمایی شد.