روایت ۴ مقطع از زندگی سردار خراسانی/شهید «برونسی» به تئاتر می‌آید

مرتضی شاه کرم از روی صحنه بردن نمایش «برونسی» که به روایت ۴ مقطع از زندگی شهید عبدالحسین برونسی اختصاص دارد در آینده ای نزدیک خبر داد. مرتضی شاه کرم نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره تازه‌ترین فعالیتش در این حوزه به سینما خراسان گفت: نمایشنامه «برونسی» سال گذشته در مجموعه آثار «قلم روشن» که […]


مرتضی شاه کرم از روی صحنه بردن نمایش «برونسی» که به روایت ۴ مقطع از زندگی شهید عبدالحسین برونسی اختصاص دارد در آینده ای نزدیک خبر داد.

مرتضی شاه کرم نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره تازه‌ترین فعالیتش در این حوزه به سینما خراسان گفت: نمایشنامه «برونسی» سال گذشته در مجموعه آثار «قلم روشن» که شامل هشت نمایشنامه از زندگی هشت شهید دفاع مقدس بود، منتشر شد. زمانی که پیشنهاد نگارش نمایشنامه از زندگی شهدای جنگ مطرح شد من در میان شهدایی که معرفی شده بودند با نام شهید عبدالحسین برونسی مواجه شدم که نسبت به دیگر بزرگواران، شخصیت غریبی داشت و من کمتر با او آشنا بودم.

وی ادامه داد: از همین رو شناخت این شهید برایم جالب شدم و شروع به تحقیق و پژوهش درباره زندگی این سردار شهید خراسانی کردم. نوشتن درباره این شهید دغدغه‌ام شد و مصمم شدم که حتماً این نمایشنامه را به صحنه نیز ببرم چون معتقدم ما به قهرمانان و اسطوره‌هایمان کم توجه بوده‌ایم و اگر هم به آن‌ها پرداختیم آنقدر سفارشی، شعاری و شتابزده بوده که از حوصله مخاطبان خارج است و تمایلی به تماشای آنها ندارند.

این کارگردان تئاتر افزود: بعد از تحقیقات زیادی که درباره شهید برونسی داشتم متوجه شدم که او چه شخصیت جذابی داشته و چقدر اتفاقات متفاوتی را در زندگی‌اش تجربه کرده تا تبدیل به یک قهرمان ملی شده است. معتقدم همه ما در وجودمان یک قهرمان داریم اما بستگی دارد که چطور آن را بروز دهیم چون این منش، رفتار و کردار هرکدام از آدم‌هاست که از آنها یک قهرمان می‌سازد.

شاه کرم درباره ویژگی‌های نمایش توضیح داد: این اثر نمایشی ۴ مقطع از زندگی این شهید بزرگوار را که شامل سربازی، زمان انقلاب، بعد از انقلاب و دوران جنگ و شهادت است، به تصویر می‌کشد. در واقع در این نمایش شاهد ۴ موقعیت منفک از هم هستیم که به یکدیگر مرتبط هستند و در ۴ تابلو به تصویر کشیده می‌شوند.

بازیگر سریال «نجلا» در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: این اثر نمایشی قرار است آذر و دی امسال در مجموعه تئاترشهر به صحنه برود. درست است که این روزها روی صحنه بردن یک اثر نمایشی ریسک محسوب می‌شود اما اجرای این اثر و پرداختن به زندگی شهید برونسی دغدغه من است و از یک سال و نیم گذشته به خودم قول دادم حتماً آن را روی صحنه ببرم. این نمایش ۱۱ بازیگر دارد که این روزها مشغول انتخاب بازیگر مورد نظر برای کاراکترهای مختلف نمایش هستم.