«سرباز انقلاب» چگونه به «تئاتر فجر» رسید؟/ حمایت ویژه از اجراها

رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بااشاره به همکاری با سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در برگزاری بخش «سرباز انقلاب» تأکید کرد: جشنواره رنگ‌وبوی جشن انقلاب گرفته است. محمد لارتی رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره روند شکل‌گیری بخش «سرباز انقلاب» سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با حمایت […]


رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بااشاره به همکاری با سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در برگزاری بخش «سرباز انقلاب» تأکید کرد: جشنواره رنگ‌وبوی جشن انقلاب گرفته است.

محمد لارتی رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره روند شکل‌گیری بخش «سرباز انقلاب» سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با حمایت این بنیاد، به سینما خراسان گفت: ما از سال قبل و با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به فکر طراحی برنامه‌ای تئاتری با عنوان جشنواره «سرباز انقلاب» در حوزه تئاتر خیابانی برای پرداختن به شخصیت این شهید بزرگوار افتادیم. آن زمان با آقای حسین مسافرآستانه که هنوز به عنوان دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر منصوب نشده بود درباره برگزاری این برنامه گفتگو کردیم.

وی ادامه داد: بعد از پذیرش دبیری جشنواره سی و نهم توسط آقای مسافرآستانه، ایشان به ما پیشنهاد دادند که جشنواره «سرباز انقلاب» را با همکاری هم در دل جشنواره سی و نهم تئاتر فجر برگزار کنیم.

لارتی درباره نحوه حمایت از گروه‌های تئاتر خیابانی حاضر در بخش «سرباز انقلاب» جشنواره سی و نهم تئاتر فجر توضیح داد: طی تفاهم نامه‌ای کلی با سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر مقرر شد تا کلیه هزینه‌های این بخش اعم از کمک هزینه‌ها، جوایز و هزینه‌های اسکان گروه‌ها توسط اداره کل امور هنری بنیاد شهید تأمین شود و جشنواره بخش برنامه‌ریزی و برگزاری کار را عهده دار شود.

رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره برنامه‌ریزی برای تداوم اجرای گروه‌های حاضر در بخش «سرباز انقلاب» جشنواره تئاتر فجر در ایام باقیمانده سال جاری و سال ۱۴۰۰، یادآور شد: یکی از شروط ما در فراخوان بخش «سرباز انقلاب» این بود که گروه‌ها باید اجرای عمومی نیز داشته باشند. از این رو در فرصت باقیمانده از سال ۹۹ و همچنین سال ۱۴۰۰ اجرای عمومی گروه‌های حاضر در این بخش با حمایت ویژه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کیفیت نهایی آثار حاضر در بخش «سرباز انقلاب» نسبت به مرحله بازبینی بسیار بالاتر است، همکاری با سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر را تجربه‌ای موفق دانست و اعلام کرد که اداره کل امور هنری بنیاد شهید آمادگی این را دارد تا در دوره‌های بعدی جشنواره تئاتر فجر نیز در برگزاری بخش «سرباز انقلاب» با موضوعات بیشتر همکاری داشته باشد.

لارتی تأکید کرد: سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر علیرغم محدودیت‌های کرونایی موجود، رنگ‌وبوی جشن انقلاب گرفته است و شاهد فضایی سزاوار جشنواره و جشنواره‌ای برای جشن انقلاب اسلامی هستیم.