سینمای ایران جزو معدود سینماهای موفق جهان در دوران کرونا است

معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی گفت: فیلمهای تولید شده سینمای ایران جزو معدود سینماهای جهان است که در دوران کرونا، حضور گسترده ای در جشنواره های بین المللی داشته است.

رائد فریدزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سینما خراسان به مهمترین چالشهای موجود در زمینه فیلم‌سازی مشترک در عرصه بین المللی اشاره و بیان کرد: یکی از این چالشها مربوط به فضای مسمومی می شود که بر علیه ایران ایجاد شده و دیگری مربوط به شرایط سخت ناشی از تحریمهای ظالمانه ای بوده که به ایران تحمیل شده اما با وجود این شرایط تلاش شده است که حضور ایران در عرصه بین المللی کمرنگ نشود.

وی تاکید کرد: شیوع کرونا و تبعات ناشی از آن از دیگر چالشهای موجود در سینما به شمار می رود که البته همه کشورها را درگیر کرده اما خوشبختانه حضور ایران در عرصه سینمای بین المللی کارنامه خوبی را داشته است.

معاون بنیاد فارابی گفت: سینمای ایران جزو معدود سینماهای جهان است که در دوران کرونا حضور گسترده ای در جشنواره های بین المللی داشته و موفق شده است جوایز و رتبه های بالایی را هم کسب کند، نکته جالب این است که ایران به طور معمول در جشنواره های بعد از شیوع کرونا امتیاز و رتبه هایی در بخشهای مختلف سینمایی به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در طول سه سال تصدی مسوولیت خود در بنیاد فارابی، با همراهی همه علاقمندان اتفاقات خوبی رقم خورد که از جمله آن احیای کارگروه تخصصی تولید مشترک به عنوان یکی از دستاوردهای قابل قبول و همکاری با کشورهای مختلف در تولید محصولات مشترک بود؛ نتیجه چنین اقداماتی ساخت محصولات مشترک ایران و بنیاد فارابی با برخی کشورها بوده است.

فریدزاده، تدوین یک سری آیین نامه‌ها مربوط به کم و کیف فعالیت فعالان در عرصه سینما، ارتباط گیری با مراکز تخصصی و نهادهای ملی سینمایی با سایر کشورها و منعقد شدن تفاهمنامه در این زمینه را از دیگر اقدامات موفق بنیاد سینمایی فارابی دانست و افزود: در این رابطه یک سری کشورهای همسو و همسایه در این روند در اولویت همکاری قرار گرفته اند که از جمله آنها چین، روسیه، ارمنستان ، پاکستان، افغانستان و غیره که جای بسی امیدواری است.

عرفانی