سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر کردستان آغاز به کار کرد

سنندج- سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر کردستان با حضور گروه‌های مختلف هنری از شهرستان‌های مختلف فعالیت خود را در بستر فضای مجازی آغاز کرد. به گزارش سینما خراسان، سی و یکمین دوره جشنواره استانی تئاتر کردستان به دبیری حشمت الله صیدی شهردار سنندج به صورت مجازی از امروز دوشنبه اول دی ماه اجراهای خود […]


سنندج- سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر کردستان با حضور گروه‌های مختلف هنری از شهرستان‌های مختلف فعالیت خود را در بستر فضای مجازی آغاز کرد.

به گزارش سینما خراسان، سی و یکمین دوره جشنواره استانی تئاتر کردستان به دبیری حشمت الله صیدی شهردار سنندج به صورت مجازی از امروز دوشنبه اول دی ماه اجراهای خود را با نمایش «یک زندگی بهتر» از شهرستان سقز آغاز کرد.

دبیر این جشنواره اظهار کرد: ۱۸ گروه برای شرکت در این دوره از جشنواره اعلام آمادگی کردند که تنها ۹ اثر توانستند به مرحله نهایی راه پیدا کنند.

صیدی افزود: اجرای این نمایش‌ها به دلیل شرایط بیماری کووید ۱۹ عمومی نخواهد بود و به صورت آنلاین برای هیأت داوران ارائه می‌شود.

وی اعلام کرد: مسئولیت داوری این دوره از جشنواره بر عهده مازیار قبادی، سعدی محمدی، ابراهیم کاظمی، باقر سروش و دنیا گفتاری است.

سامان احمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در افتتاحیه این دوره از جشنواره که در سالن سینمای فروردین مجتمع فرهنگی، هنری فجر سنندج برگزار شد گفت: این دوره از جشنواره با همکاری شهرداری سنندج برگزار شده و ما در تلاشیم که تداوم اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری را به سیستم مدیریت شهری و شهرداری بسپاریم.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ گروه متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره بودند، افزود: این جشنواره جزو معدود رویدادهای فرهنگی و هنری است که با حضور پنج داور برگزار می‌شود که به دلیل شرایط موجود با دقت بیشتری نسبت به قبل داوری خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه استان کردستان در حوزه هنرهای نمایشی دارای ظرفیت و استعداد زیادی است و ما در حوزه تئاتر جزو ۵ استان شاخص و برتر در کشور هستیم.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد تغییر در اجرای جشنواره تئاتر استانی هستیم و فیلم آثار راه یافته به جای اجرای حضوری آنها به نمایش گذاشته می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: قبل از پخش فیلم، هر کارگردان به بیان مطالب لازم در خصوص اثر خود می‌پردازد و سپس اثر هنری که با استفاده از ۲ دوربین و در سالن بدون تماشاچی و بدون نورپردازی مناسب فیلمبرداری شده به نمایش گذاشته می‌شود.