ششمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی در مشهد گشایش یافت

ششمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی - اسلامی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مرکز نمایشگاهها و همایش‌های آستان قدس رضوی در جوار بارگاه منور امام رضا(ع) گشایش یافت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه گشایش این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: امروزه کشورمان به موفقیتهای بزرگی در حوزه نوشت افزار ایرانی دست یافته، به طوریکه تلاش و حضور جوانان خلاق در تولید نوشت‌افزار از دفاتر مشق دانش آموزان آغاز شده و امروز به حوزه هایی نظیر تولید مداد رنگی و خودکار نیز تسری یافته که در طول ۱۰۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است.
محمد حسین زاده افزود: هم اینک نوشت افزار به صورت صنعتی در کشورمان بروز و ظهور یافته است و تاکنون ایران در چنین جایگاهی قرار نداشته، به طوریکه یا واردکننده یا کپی‌بردار طرحهای سایر کشورها بوده است.
وی بیان کرد: امروزه حدود ۲۰ درصد از نوشت افزار موجود در بازار کشور از نوع نوشت افزار ایرانی – اسلامی بوده و طراحی آن در داخل کشور انجام گرفته که عدد قابل توجهی است، به عنوان مثال هم اینک در خصوص کالایی مانند خودکار با انبوهی از شرکتهای تولیدکننده ایرانی مواجه هستیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ورود جوانان و حمایت رهبر انقلاب از آنان، جایگاه ایران را در بازار نوشت افزار و طراحی آن ارتقا داده است، هرچند کشورمان در حوزه بازارپردازی شخصیتهایی که در حوزه انیمیشین، فیلم و سریال کمی عقب است، اما پیشرفتهای زیادی داشته به طوریکه ۲ و تا سه انیمیشنی که طی دو یا سه سال گذشته ساخته شده، توانسته بازار خوبی را در دنیا از آن خود کند.
حسین زاده اظهار داشت: جوانان ایرانی کم کم به حوزه نوشت افزار نیز وارد شده اند که به تکمیل این صنعت با بهره گیری از افراد خلاق، فعال و علاقه مند به فرهنگ ایرانی – اسلامی در کنار بسترسازی که دولت ایجاد می کند، کمک خواهد کرد.
وی بیان کرد: نمایشگاه نوشت افزار ایرانی – اسلامی فرصت خرید نوشت افزار با طرح ایرانی و قیمت مطلوب را برای مردم فراهم می کند و قرار گرفتن آن در جوار بارگاه منور رضوی نمایشگاه امروز فرصت خریدی را برای همه مردم و زائران مشهدالرضا ایجاد می نماید.
وی اضافه کرد: نوشت افزارهای ایرانی با طرحهای حاوی قهرمانان ملی در قصه های کهن بومی تا ابیات و اشعار ایرانی اتفاق مبارکی است که پیام آن اصالت و هویت ایرانی – اسلامی بوده که در نوشت افزار تبلور می یابد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به طرح ابتکاری استان مبنی بر طرح “سبد فرهنگی خانواده” اشاره و بیان کرد: برای شهریور و مهرماه امسال یک سری خدمات خاص را برای این سبد در نظر گرفتیم که نوشت افزار ایرانی – اسلامی جزو خدمات این سبد است.
حسین زاده اظهار داشت: مهمترین هدف طرح سبد فرهنگی خانواده، تسهیل دسترسی مردم به اقلام فرهنگی است، در کنار این اهالی مساجد، تشکلها، هیاتها و کسانی که از اجتماعات بزرگ مدارس، نهادها و ادارات برخوردار هستند، می توانند با ارتباط با رابطین معرفی شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، نمایشگاه کوچکی در مورد اقلام فرهنگی خانواده را در محله خود برگزار و دسترسی مردم را تسهیل کنند.
وی از رسانه ها خواست در بخش اطلاع رسانی و تبلیغ برای خرید نوشت افزار ایرانی- اسلامی و مزیتهای فرهنگی آن برای خانواده، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را یاری دهند.
در حاشیه این نمایشگاه از تابلوی مرکز تخصصی شتاب دهنده زیست جهان بصری کودک رونمایی شد، با توجه به استقبال قابل توجه از کارکترهایی که در چند سال گذشته انجام گرفت، مرکز مزبور نیز کار خود را آغاز کرد که قرار است در حوزه خلق کارکتر و تجاری سازی صنایع فرهنگی و خلاق در حوزه قهرمانان ملی، بحثهای جغرافیایی، ادبیات، قرآنی، محتوایی و اعتقادی فعالیت خود را انجام دهد و همچنین در حوزه کالاهای کارکتر محور و خدمات محور در صنایع مختلف کارکترهایی ایجاد کند.