«شهرک» و «۲۸۸۸» زیر ذربین اهالی رسانه در برج میلاد

نهمین روز چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در خانه جشنواره با دو فیلم «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی و «۲۸۸۸» اثر مشترک کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری میزبان اهالی رسانه خواهد بود.

به گزارش روز سه شنبه سینما خراسان به نقل از ایرنا، در نهمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد که مدت‌هاست از آن به عنوان خانه جشنواره یاد می‌شود، ‌اهالی رسانه و هنرمندان مدعو به تماشای شهرک به کارگردانی علی حضرتی در ساعت ۱۳ و ۲۸۸۸ اثر مشترک کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری در ساعت ۱۵:۴۵ خواهند نشست.

جلسات نقد و بررسی و پرسش و پاسخ اهالی رسانه‌ با عوامل و دست‌اندرکاران این دو فیلم به محض پایان اکران آثار سینمایی به ترتیب در ساعت‌های ۱۵ و ۱۸:۳۰در برج میلاد برگزار می شود.

شهرک

فیلم شهرک به نویسندگی و کارگردانی علی حضرتی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

از جمله عوامل پشت‌صحنه این فیلم می‌توان به مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، چهره‌پرداز: عباس عباسی، طراح صحنه و لباس : افسانه صرفه‌جو، تدوین: ژیلا ایپکچی، صدابردار: کامران کیان ارثی، موسیقی: شورا کریمی اشاره کرد. علیرضا برازنده به عنوان فیلمبردار با دو فیلم، عباس عباسی با چهره‌پردازی سه فیلم در جشنواره امسال فجر حضور دارند.

همچنین برازنده در جشنواره سی‌وسوم فجر برای فیلم دوران عاشقی برنده سیمرغ بهترین فیلمبرداری شد، ژیلا ایپکچی برای فیلم «نار و نی» سیمرغ بهترین تدوین را گرفت، عباس عباسی دوبار در جشنواره سی و ششم و سی و هفتم برای فیلم‌های «چهارراه استانبول» و «۲۳ نفر» نامزد دریافت جایزه شد.

۲۸۸۸

این اثر دومین همکاری مشترک کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری در مقام کارگردان و نویسنده است و تهیه‌کنندگی آن را هم کیوان علیمحمدی بر عهده داشته است. در این فیلم مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی، چهره‌پرداز: کامران خلج، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، تدوین: سیاوش پورخلیلی، صدابردار: منصور شهبازی، مهراد ابوالقاسمی و موسیقی: سامان احتشامی همکاری داشتند.

در بین عوامل پشت صحنه این اثر، حضور مرتضی پورصمدی در مقام فیلمبردار دیده می‌شود که سابقه دریافت یک سیمرغ از جشنواره بیست و هفتم فجر برای فیلم شبانه‌روز را دارد، علاوه بر آن همانطور که پیش از این هم اشاره شد، منصور شهبازی به عنوان صدابردار با دو فیلم علفزار و ۲۸۸۸ در جشنواره فجر شرکت کرده است.

همچین دانش آکادمیک و سینمای معاصر (مطالعه تاریخی سینمایی هنگ کنگ و کره جنوبی) در قالب نشست‌های دانشگاهی و همچنین تعامل تدوین‌گر و کارگردان در شکل گیری داستان در بخش نشست‌های تخصصی جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

در بخش شبی با اندیشمندان موضوع سینما، دین و ایدئولوژی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در بخش نشست‌های آثار گنجینه تنوع فرهنگی و زبانی در سینما و همچنین در پایان نیز فیلم جاده های سرد اثر مسعود جعفری جوزانی باز نمایش می‌شود.

نهال