«ضد» و «خائن کشی»؛ فیلم‌های روز دهم جشنواره در برج میلاد

روز دهم چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در خانه جشنواره با دو فیلم «ضد» به کارگردانی امیرحسین ربیعی و «خائن کشی» اثر مسعود کیمیایی میزبان اهالی رسانه خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه سینما خراسان به نقل از دهمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد که مدت‌هاست از آن به عنوان خانه جشنواره یاد می‌شود، ‌اهالی رسانه و هنرمندان مدعو به تماشای فیم ضد به کارگردانی امیر حسین ربیعی در ساعت ۱۳ و خائن کشی اثر مسعود کیمیایی در ساعت ۱۵:۴۵ خواهند نشست.

جلسات نقد و بررسی و پرسش و پاسخ اهالی رسانه‌ با عوامل و دست‌اندرکاران این دو فیلم به محض پایان اکران آثار سینمایی به ترتیب در ساعت‌های ۱۵ و ۱۸:۳۰در برج میلاد برگزار می شود.

ضد

سینمایی ضد به کارگردانی امیرعباس ربیعی، نویسندگی حسین تراب‌ نژاد و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در چهلمین جشنواره فجر نمایش خواهد داشت.

لیلا زارع، مهدی نصرتی، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، مجید پتکی، روزبه رئوفی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی از جمله بازیگران این اثر هستند.

مدیر فیلمبرداری این فیلم را هاشم مرادی، چهره‌پرداز: مرتضی کهزادی، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، مدیر صدابرداری: علی عدالت‌ دوست، تدوین: مهدی سعدی و موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست برعهده داشتند.

مسعود سخاوت‌دوست تاکنون چهاربار در جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه شده، محمدرضا شجاعی همانطور که پیش از این اشاره شد، در جشنواره سی‌وچهارم نیز سیمرغ بهترین طراحی صحنه را به نام خود کرد.

از میان آنان مهدی سعدی تدوین فیلم بی‌رویا را نیز برعهده داشته، مسعود سخاوت‌دوست موسیقی سه فیلم دیگر بدون قرار قبلی، برف آخر و موقعیت مهدی را برعهده داشته و محمدرضا شجاعی با دو فیلم در این دوره جشنواره حضور پیدا کرده‌اند.

خائن‌کشی

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی علی اوجی در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد؛ مدیر فیلمبرداری این اثر مسعود سلامی، چهره‌پردازی محسن دارسنج، طراح صحنه سهیل دانش‌اشراقی، تدوین سپیده عبدالوهاب، صدابردار اسحاق خانزادی، موسیقی ستار اورکی هستند.

امیر آقایی، پولاد کیمیایی، مهران مدیری، فرهاد آئیش، مانی حیدری، سارا بهرامی، پانته‌آ بهرام، اندیشه فولادوند، حمیدرضا آذرنگ، سام درخشانی، نرگس محمدی، رضا یزدانی، الهام حمیدی، نسیم ادبی، فریبا نادری، شکیب شجره، سوگل خالقی و امیرحسین هشترودی در این اثر ایفای نقش کرده اند.

محسن دارسنج که چهره‌پردازی این اثر را برعهده داشته در جشنواره سی‌ودوم و سی‌وسوم نامزد دریافت جایزه در این بخش بوده است، در جشنواره سی‌ونهم نیز سهیل دانش اشراقی جایزه بهترین طراحی صحنه را به نام خود کرد، سپیده عبدالوهاب نیز دو بار سیمرغ بهترین تدوین را پیش از این از جشنواره فیلم فجر گرفته است و ستار اورکی در جشنواره فیلم فجر دوبار نامزد دریافت سیمرغ بهترین موسیقی فیلم شده است.

مسعود سلامی در این دوره جشنواره سه فیلم‌ سینمایی به عنوان فیلمبردار، سهیل دانش‌اشراقی نیز با دو فیلم در مقام طراح صحنه، ستار اورکی نیز با دو فیلم در جشنواره چهلم فیلم فجر حضور دارد.

همچنین امروز نشست سینما در دوران پسا تلویزیون در قالب نشست های دانشگاهی همچنین سینمای راهبردی با نگاهی به فردا در قالب نشست های تخصصی جشنواره برگزار خواهد شد. و در بخش شبی با اندیشمندان موضوع سینما، دین و ایدئولوژی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در بخش نشست‌های آثار گنجینه تنوع فرهنگی و زبانی در سینما و همچنین در پایان نیز فیلم جاده های سرد اثر مسعود جعفری جوزانی باز نمایش می‌شود.

نهال