«عمار» منطبق با فرهنگ ایثار است/ ترویج کتاب‌خوانی در یک مستند

علی رحمانیان کارگردان فیلم‌های مستند «قصه، توپ و رنگ» و انیمیشن «پایی که جا ماند» به ارایه توضیحاتی درباره این ۲ اثر پرداخت. علی رحمانیان کارگردان فیلم‌های مستند سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد که با مستند «قصه، توپ و رنگ» و انیمیشن «پایی که جا ماند» در دهمین جشنواره فیلم «عمار» حضور دارد، به سینما […]

علی رحمانیان کارگردان فیلم‌های مستند «قصه، توپ و رنگ» و انیمیشن «پایی که جا ماند» به ارایه توضیحاتی درباره این ۲ اثر پرداخت.

علی رحمانیان کارگردان فیلم‌های مستند سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد که با مستند «قصه، توپ و رنگ» و انیمیشن «پایی که جا ماند» در دهمین جشنواره فیلم «عمار» حضور دارد، به سینما خراسان گفت: مستند «قصه، توپ و رنگ» و انیمیشن «پایی که جا ماند» را برای شبکه دانا مرکز صداوسیمای استان کهکیلویه و بویراحمد کارگردانی کرده‌ام. مستند «قصه، توپ و رنگ» درباره زندگی یکی از عالمان منطقه کهگیلویه و بویر احمد است که پس از اتمام تحصیل در حوزه‌های علمیه به مناطق محروم سفر کرده و مشغول خدمت‌رسانی به مردم می‌شود.

این مستندساز عنوان کرد: هدف از ساخت این مجموعه تقویت فرهنگ عمومی در منطقه بود، بالا بردن سطح فرهنگ جامعه با ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، تأثیر رنگ‌ها بر نگرش افراد و استفاده از بازی و شادی در بین مردم از اصلی‌ترین دلایلم برای پرداختن «قصه، توپ و رنگ» .این مستند در واقع روایت زندگی حاج‌آقای آذری نژاد پریشان است که در سال ۱۳۹۷ به‌عنوان مرد سال انتخاب شد و در شبکه یک سیما نیز مورد قدردانی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اثر بعدی‌اش درباره کتاب «پایی که جا ماند» است و به‌ صورت پویانمایی کارشده، گفت: تلاش کرده‌ام کتاب «پایی که جا ماند» نوشته سید ناصر حسینی را که به تقریظ مقام معظم رهبری نیز درآمده در قالب یک مستند – انیمیشن ۳۰ دقیقه‌ای نشان دهم. در این مستند – انیمیشن شکنجه‌ها و آسیب‌های مختلفی که آزادگان در دوران زندان‌های بعث عراق داشتند کاملاً به‌ صورت گرافیکی نشان داده‌ شده و خوشبختانه مورد استقبال عموم مردم نیز قرار گرفته است.

رحمانیان با بیان اینکه ساخت «پایی که جا ماند» به پیشنهاد صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویر احمد بوده است، عنوان کرد: ساخت این مستند حدود ۹ ماه طول کشیده و تمام هزینه‌های این کار نیز توسط صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد پرداخت‌ شده است.

وی در پایان گفت: خوشبختانه آثار منطبق با فرهنگ ایثار و شهادت به برکت جشنواره «عمار» در حال افزایش است.