فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران» به بهره‌برداری رسید

فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران» همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور تعدادی از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تهران به بهره برداری رسید. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران» همزمان با ایام دهه […]


فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران» همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور تعدادی از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران» همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی باحضور مصطفی کاظمی مشاور شهردار و مدیرکل دفتر شهردار تهران، رضا کیانیان بازیگر سینما و تلوزیون، مرتضی کاظمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی مشاور هنری شهردار تهران و سیدعباس سجادی رییس فرهنگسرای نیاوران روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه به بهره برداری رسید.

در پی بازدید شهریورماه پیروز حناچی شهردار تهران از فرهنگسرای نیاوران و پیشنهاد «گذر فرهنگی نیاوران» از سوی سید عباس سجادی، شهردار تهران با تاکید به اهمیت بالای فرهنگسرا از جهت معماری و هم برنامه‌های مطلوب آن و با توجه به موقعیت جغرافیایی این مجموعه و فقر نسبی فضای فرهنگی در منطقه با حضور سیدحمید موسوی شهردار منطقه یک، ایجاد این گذر را در دستور کار شهرداری منطقه قرار داد.

مصطفی کاظمی مدیر کل دفتر شهردار تهران در آیین بهره برداری گذر فرهنگی نیاوران با تأکید بر تعامل دستگاه ها اضافه کرد: دولت و شهرداری با همدلی و همپوشانی می توانند در توسعه مناسب شهری نقش مهمی داشته باشند. ضمن اینکه فاز دوم گذرفرهنگی نیاوران بهسازی و سنگفرش خیابان جنوبی فرهنگسرا و همسان سازی آن با معماری زیبای این بنای ارزشمند خواهد بود.

سیدعباس سجادی رییس بنیاد آفرینش های هنری نیاوران نیز در مراسم بهره برداری فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران» گفت: در آغاز حضور شش ساله‌ام در این فرهنگسرا در کنار تلاش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا به امروز شهرداری تهران همواره یار و یاور ما بوده‌است. در این فرصت از لطف‌ و عنایت مدبرانه دکتر حناچی شهردار محترم تهران و پیگیری مجدانه جناب موسوی شهردار ارجمند منطقه‌یک صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون هم در آیین بهره برداری گذر فرهنگی نیاوران گفت: فرهنگسرای نیاوران مکان خاطره انگیزی است و رخدادهای مهم فرهنگی و هنری در آن برگزار می شود از این رو از ایجاد گذر فرهنگی نیاوران در این منطقه تهران بسیار خوشحالم.

فاز نخست این گذر، بهسازی و تغییر سنگفرش از بر خیابان و محوطه ورودی فرهنگسرای نیاوران تا محدوده حیاط اصلی و اصلاح زواید و حذف اضافات بر اساس اصالت های معماری این اثر ثبت شده ملی با نظارت و نظر مشاوران مرتبط معماری با این بنا بوده ‌است. این فرهنگسرا تنها فرهنگسرای تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران است.