“ملاقات خصوصی” فیلم امیدوارکننده جشنواره فجر است

یک منتقد سینما گفت: فیلم "ملاقات خصوصی" ساخته امید شمس، فیلم امیدوارکننده جشنواره فجر است که نمره بسیار خوبی نسبت به سایر فیلمهای این رویداد دارد.

احمد خرم طوسی در حاشیه اکران این فیلم در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان افزود: مهمترین جذابیتی که “ملاقات خصوصی” بعد از انتخاب سوژه چالشی خود دارد، ریتم صحیح آن است، زیرا ما در این فیلم با یک ریتم دراماتیک بسیار فکر شده سر و کار داریم.

وی بیان کرد: در نقاطی از فیلم “ملاقات خصوصی” این ریتم کش دار می شود و برای ما تعلیق ایجاد می کند، چه در بخشهایی که ریتم کند شده و تماشاچی را به اضطراب وامی دارد و چه در بخشهایی که کوش و قوس دراماتیک این اثر سر جای خود قرار می گیرد. 

این منتقد سینما انتخاب بازیگران در فیلم “ملاقات خصوصی” را بسیار مناسب دانست و گفت: تقریبا این فیلم در تمام سنین و در دو جنسیت بازیگر دارد، پسر نوجوان این فیلم کارکتر دقیقی است و بازی خیلی خوب از آن گرفته شده است، شخصیتهای حاشیه بازیهای قابل دفاعی دارند.

خرم طوسی به بازگشت خانم رویا تیموریان به سینما با بازی خوبش در فیلم “ملاقات خصوصی” اشاره و بیان کرد: در سالهای اخیر بازیهای راضی کننده ای از ایشان ندیدیم و احساس می کردیم خانم تیموریان در اوج پختگی دیگر ما را یاد آن بازی های درخشان دهه های ۸۰ و ۹۰ نمی اندازد اما فیلم “ملاقات خصوصی” دوباره آن احساس قبلی ما را نسبت به ایشان و احترام فراوانی که برای وی قایل هستیم را زنده کرد.

وی اظهار داشت: این فیلم با وجود همه شاخص های قوی که داشت، قدری در شخصیتهای سیاهی لشکرش و سکانس های شلوغش دچار اغراق و فانتزی بود، به عنوان مثال صحنه هایی که از زندان در این فیلم می بینیم؛ افراد تنومندی در آن قرار دارند و احساس می کنی این بند متعلق به زورگویانی است که همه گلچین شده و در یک مکان قرار گرفته اند، این مهم قدری ما را از فضای رئال این فیلم دور می کند و احساس می کنیم کارگردان در انتخاب این آدمها اغراق کرده است.

این منتقد سینما اضافه کرد: ریتم پختگی شخصیتها و روند سرنوشتی شخص اول زن در این فیلم تطبیق و هماهنگی زیادی با ریتم اصلی درام ندارد، به این معنا که وقتی “پریناز ایزدیار” را به عنوان شخص محوری زن این فیلم و یک فرد اخلاقی با شخصیت وزین، یک نقطه درخشان در بطن آن جرم و محله درهم و برهم و شلوغ می پذیریم ، انتظار داریم این شخصیت با سیر پیشرفت این درام همراه شود و آن دگردیسی که قرار است به واسطه این بار عاطفی برای وی اتفاق بیافتد، انجام گیرد. 

وی گف: اما شخصیت زن برخلاق تصور ما از ریتم فیلم جا می ماند و یکباره یک تغییر رفتاری می دهد، لذا احساس می کنیم، اخلاقی بودن و آن وزنه مثبت و نورانی این فیلم از بین می رود و آدم از خودش می پرسد که چطور یکباره این زن تصمیم گرفت وارد بازی آدمهای اطرافش شود و دیگر هیچ رنگی از شخصیت قبلی در وی باقی نمی ماند. 

ملاقات خصوصی فیلمی به تهیه‌کنندگی امیر بنان و نویسندگی و کارگردانی امید شمس محصول سال ۱۴۰۰است. این فیلم در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه در هشت پردیس سینمایی این کلانشهر ۱۹ فیلم را در حال نمایش دارد.