هفت سینمای تعطیل در خراسان رضوی

سرپرست اداره سینمایی و سمعی - بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هم اکنون سینماهای شهرهای تربت حیدریه، تایباد، تربت جام، قوچان، کاشمر و نیز سینماشهر فیروزه نیشابور و پیروزی مشهد در زمره سینماهای تعطیل استان هستند که اولویت ما فعال سازی این سینماهاست.

سوسن محمدزاده روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان در خصوص راهکار این نهاد در خصوص بازگشایی سینماهای تعطیل افزود: هر کدام از سینماهای تعطیل بنا به دلایلی از جمله به روز نبودن یا استهلاک تجهیزات، نیاز به بازسازی داشتن، اختلاف مالک و بهره بردار و عدم توانایی مالک دولتی برای تجهیز و بازسازی تعطیل مانده اند که برطرف کردن هرکدام از این موانع راهکار جدا و البته سختی را می طلبد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر هزینه های بازسازی و نوسازی به حدی زیاد است که مالک و بهره بردار بخش دولتی قادر به تامین آن نیست، مالک و بهره بردار بخش خصوصی هم با پیش بینی عدم سوددهی سینما نسبت به هزینه کرد بازسازی، تمایل به این کار نشان نمی دهد.

وی درخصوص ساخت سینمای جدید در خراسان رضوی گفت: در شهرستان تربت حیدریه از طریق شهرداری زمینی معرفی شده که پس از بازدید پیگیر ارائه مدارک برای موافقت اصولی بوده ایم تا پس از آن اجرای طرح ساخت سینما آغاز شود، همچنین در مجتمع فرهنگی- هنری متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان نیز سالن سینما در حال ساخت است.

سرپرست اداره سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در شهرستان خواف نیز با توجه به فرسودگی سینمای قدیمی، پیگیر تشکیل پرونده درخواست اخذ رای انحلال سینما برای امکان تخریب و تغییر کاربری آن و نیز تامین زمین برای مقدمات ساخت سینمای جدید هستیم.

محمدزاده افزود: سینمای شهر درگز هم سالهاست که تعطیل بوده و به حالت مخروبه و بلاتکلیف در آمده است از این رو مدیران شهرستان مزبور پیگیر تشکیل پرونده درخواست اخذ رای انحلال هستند.

وی ادامه داد: در مشهد نیز ۲ طرح جدید ساخت سینما شامل پردیس مهر کوهسنگی با ۱۳ سالن و پردیس ملل با پنج سالن در حال اتمام است که امیدواریم تا پایان مهرماه پردیس مهر کوهسنگی فعال شود و پس از آن نیز تا پایان سال پردیس ملل آماده بهره برداری شود.

او در خصوص وضعیت سینمای سبزوار اظهار داشت: سینمای تعطیل شده سبزوار، با تبدیل به پردیس پنج سالنه بازسازی شده است که افتتاح آن از اتفاقات خوب نیمه دوم سال خواهد بود.

محمدزاده اظهار داشت: به تازگی متقاضی احداث سینما در گلبهار مدارک خود را برای اخذ موافقت اصولی از کمیسیون ماده ۸ ارائه داده است.