پرده آخر پروانه در «خط سوم» شبکه دو

جدیدترین قسمت از فصل دوم برنامه «خط سوم» با یادی از زنده یاد پروانه معصومی، چهارشنبه ۱۵ آذر روانه آنتن شبکه دو خواهد شد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ایرنا، این برنامه در جدیدترین قسمت خود که پرده آخر پروانه نام دارد، با محوریت نزاع بر سر شمایل زن ایرانی در سینما و تلویزیون میزبان شیما عالی، کارشناس ارشد سینما و ادبیات نمایشی و داریوش یاری، کارگردان خواهد بود.

در این برنامه به بهانه درگذشت زنده یاد پروانه معصومی، درخصوص زندگی این بانوی هنرمند و نقش‌آفرینی در آثار متعدد تلویزیونی و سینمایی با مهمانان برنامه گفت‌وگو خواهد شد.

پروانه معصومی متولد ۱۳۲۳ در یکی از محله‌های قدیمی تهران به نام محله دانشگاه تهران بود و تحصیلاتش را در زمینه زبان‌های خارجی به سرانجام رساند. اولین تجربه جدی پروانه معصومی بعد از انقلاب مربوط به سال ۶۳ و بازی در فیلم گلهای داوودی ساخته رسول صدرعاملی بود و سریال کوچک جنگلی به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۶۶ اولین تجربه بازیگری او در دنیای تلویزیون محسوب می‌شد که در نقش جواهر در این سریال ایفای نقش کرد اما بازی در سریال امام علی(ع) نقطه عطفی در کارنامه بازیگری‌اش بود.

در کارنامه کاری این بانوی هنرمند از سال ۵۱ تا ۹۷ حدود ۳۳ فیلم سینمایی به ثبت رسیده است و از سال ۶۳ تا ۹۷ در ۲۱ سریال به ایفای نقش پرداخته بودند. این بازیگر پیشکسوت کشورمان در ۶ آذر امسال دار فانی را وداع گفت.

خط سوم کاری از گروه خانواده شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید یزدان ملک‌آبادی و سردبیری و اجرای سحر دانشور است که جدیدترین قسمت آن، چهارشنبه ۱۵ آذر ساعت ۲۳:۲۰ روانه آنتن این شبکه خواهد شد و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۳:۳۰ است.