پوستر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی رونمایی شد

با برگزاری مراسمی در اهواز، پوستر سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی رونمایی شد به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان به نقل از مهر، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم رونمایی از پوستر سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی وتعزیه اربعین حسینی و دومین سوگواره مطبوعاتی اربعین […]


با برگزاری مراسمی در اهواز، پوستر سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان به نقل از مهر، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم رونمایی از پوستر سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی وتعزیه اربعین حسینی و دومین سوگواره مطبوعاتی اربعین حسینی گفت: سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی وتعزیه اربعین حسینی باهدف رونق بخشی به جریان عظیم راهپیمایی زائرین وارائه آثار هنرهای نمایشی و تعزیه و ترویج هنر عاشورایی در خوزستان برگزار می شود.

جوروند افزود: این سوگواره برای سومین سال متوالی از ۲۲ مهرماه در پایانه چذابه و یادمان شهدای گمنام اندیمشک به عنوان مبدا ورودی زائران اربعین برگزار می شود.

وی، این سوگواره ملی را یکی از برنامه شاخص وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی خواند و گفت: سوگواره ملی تئاتر میدانی وتعزیه اربعین حسینی توسط معاونت هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می شود و دبیری این سوگواره را «مصطفی بوعذار» از هنرمندان شناخته شده استان بر عهده دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از استقبال از این سوگواره خبر داد و اظهار کرد: هنرمندان و تعزیه خوان های برتر از ۱۶ استان کشور برای حضور در این سوگواره متقاضی هستند و آثار این سوگواره در دو بخش درحال ارزیابی هستند.

جوروند، هیئت داوران در بخش های مختلف را نیز معرفی کرد و گفت: در بخش تئاتر خیابانی و محیطی «سامان خلیلیان» از تهران، «محمد لارتی» از تهران و «عادل کروشاوی» از خوزستان و در بخش تعزیه فارسی و عربی «ناصر میاحی»، «عزیز زنگنه» و «مهدی باجی» کار انتخاب آثار تعزیه را به عهده دارند.

جوروند ادامه داد: سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان و مشارکت انجمن هنرهای نمایشی ایران اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امورایثارگران کشور، اداره کل هنرهای نمایشی ایران، کانون تئاتر خیابانی، شورای راهبردی تئاتر خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در پایانه مرزی چذابه صبح روز ۲۲ مهر افتتاح می شود و همزمان در یادمان شهدای گمنام اندیمشک تا ۲۷ مهر پذیرای زائرین حسینی خواهد داشت.

وی گفت: هنرمندان با کمترین امکانات به این سوگواره ملی لبیک گفتند. انتظار ما حمایت و مشارکت همه دستگاه های فرهنگی و نهاد های دولتی در این حرکت ارزشمند است.