۱۷ هزار و ۶۶۸ نفر به تماشای فیلمهای جشنواره فجر در مشهد نشستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۷ هزار و ۶۶۸ نفر علاقمند به فیلمهای چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به تماشای فیلم‌ها در سینماهای مشهد نشستند.

به گزارش سینما خراسان محمد حسین‌زاده افزود: ۲۵ فیلم در قالب بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه در پردیس های سینمایی هویزه، سیمرغ، پارک بازار، اطلس، برفی، ویلاژتوریست (طرقبه) و سینما آفریقا در ۱۱۱ سانس (نوبت) به نمایش گذاشته شد.

وی بیان کرد: فیلمهای به نمایش درآمده شامل «پرویز خان، قلب رقه، آسمان غرب، مجنون، دو روز دیرتر، دروغ های زیبا، نپتون، ساعت جادویی، شه سوار، باغ کیانوش، تابستان همان سال، بهشت تبهکاران، رویاشهر، آغوش باز، نبودنت، آپاراتچی، شکار حلزون، احمد، آبی روشن، معجزه پروین، ملکه آلیشون، صبح اعدام، شمشیر و اندوه، دست ناپیدا، پرواز ۱۲۵، شور عاشقی» بودند که در این مدت به نمایش درآمدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از بین فیلمهای به نمایش درآمده، ظرفیت سالنهای سینماهای مشهد برای فیلمهای «قلب رقه، احمد، مجنون، آسمان غرب و ملکه آلیشون» کامل شد و بقیه فیلمها حداقل دو سوم تماشاگر داشتند.

وی با اشاره به سهم فیلمسازان مشهدی در این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: فیلمهای «نپتون» به کارگردانی محمد ابراهیم غفاریان، «ساعت جادویی» به کارگردانی محمدعلی بصیری نیک،«آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی از دستاوردهای فیلمسازان مشهدی در این جشنواره است، فیلم «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا نیز با مضمون زیارت و فرهنگ رضوی ساخته شده بود.

حسین زاده در پاسخ به سوالی در خصوص سهم شهرستانها از نمایش جشنواره فیلم فجر بیان کرد: در سیاستگذاری برای نمایش فیلمهای جشنواره فجر، برنامه ریزی برای نمایش آنها در سینمای شهرستانها انجام نشده و فقط مراکز استانها اجازه نمایش فیلمها را داشتند.

وی اضافه کرد: سینما آفریقا در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد سینمای ویژه اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر بود که نمایش ۲۵ فیلم در آن با استقبال خوب آنان مواجه و برخی فیلمها با حضور پررنگ مخاطبان همراه شد.

تهیه کنندگان باید فیلم‌های جشنواره فجر را در همه استانها به نمایش بگذارند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم نمایش برخی از فیلمهای چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در مشهد گفت: از ۳۱ فیلم این جشنواره ۲۵ فیلم در مشهد به نمایش درآمد و عدم نمایش بقیه آنها به دلیل مقاومت تهیه کنندگان برای نمایش آنها در مراکز استانها بود.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد باید ستاد مرکزی جشنواره فیلم فجر در سیاستهای خود نسبت به فیلمهایی که برای نمایش آنها در استانها مقاومت می شود، تجدیدنظر کند، پیشنهاد می شود که یکی از شروط حضور فیلمها در جشنواره فیلم فجر آن باشد که تهیه کنندگان آنها فیلم را در سراسر کشور به نمایش بگذارند نه اینکه فقط در تهران به نمایش درآید.

حسین زاده اضافه کرد: این رفتار مصداق تبعیض و ناعدالتی فرهنگی است، بویژه اینکه بسیاری از سینماگران امکان حضور در ۱۰ روز برگزاری جشنواره فیلم فجر در تهران را ندارند و مایل هستند در شهر خود به تماشای فیلمها بنشینند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین از مجموعه مدیران استان بویژه همراهی شرکت گاز و پویشی که همزمان با جشنواره با شعار «گرما برای همه» راه اندازی شد، قدردانی کرد.

۱۴ سینما با ۷۷ سالن در خراسان رضوی فعال است.