۹۴ اثر به بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر ارسال شد

خرمشهر- دبیر اجرایی بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر گفت: تاکنون ۹۴ اثر در سه بخش به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر ارسال شده است. سید محمدحسین مرعشی پور در گفت‌وگو با سینما خراسان بیان کرد: بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از ۱۶ تا ۲۰ اسفندماه سال جاری در منطقه […]


خرمشهر- دبیر اجرایی بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر گفت: تاکنون ۹۴ اثر در سه بخش به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر ارسال شده است.

سید محمدحسین مرعشی پور در گفت‌وگو با سینما خراسان بیان کرد: بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از ۱۶ تا ۲۰ اسفندماه سال جاری در منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: تعداد ۶۱ اثر در بخش نمایشنامه نویسی، ۱۴ اثر در بخش صحنه و ۱۹ اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

دبیر اجرایی بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر اظهار کرد: آثار بخش نمایشنامه نویسی به صورت ملی از ۲۰ استان مختلف کشور و در بخش صحنه‌ای و خیابانی از آبادان و خرمشهر هستند.

مرعشی پور گفت: داوران جشنواره مرتضی شاه کرم، افشین خورشید باختری و پیام لاریان هستند که در بخش صحنه هفت اثر و در بخش خیابانی را ۹ اثر برای ورود به جشنواره انتخاب کرده‌اند.

وی اضافه کرد: برگزیدگان بخش نمایشنامه نویسی در روز پایانی جشنواره (۲۰ اسفند) معرفی می‌شوند.

دبیر اجرایی جشنواره تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در آبادان و خرمشهر، در آئین پایانی جشنواره فقط کارگردانان ۱۶ اثر پذیرفته شده در محل سازمان منطقه آزاد اروند حضور یافته و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مرعشی پور افزود: آثار به صورت پخش فیلم در فضای مجازی از طریق سایت آپارات، و اینستاگرام جشنواره از روز شنبه ۱۶ اسفند تا چهارشنبه ۲۰ اسفند اکران خواهند شد.

وی بیان کرد: نمایشنامه‌های «ساعت چهار بعدازظهر یک روز گرم تابستان» به نویسندگی و کارگردانی حسین ذوالفقاری، «آموزش نظامی» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا سواعدی، «آقا لیلا» به نویسندگی مهرداد کوروش‌نیا و کارگردانی حدیث سعدی، «صدسال قرنطینگی» به نویسندگی وحید فقهی و کارگردانی احمد مسافری، «پوتین‌های عمو بابا» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی عبدالحسین جلیل نسب، «همه زندگی من» به نویسندگی و کارگردانی پژمان مهراب پور و «یوسف، یوزف، جوزپه» به نویسندگی علی مرتضوی و کارگردانی سعید مراد کمرگیر در بخش صحنه اجرا خواهند شد.

مرعشی پور گفت: همچنین در بخش خیابانی نیز نمایشنامه‌های «طبیعت» به نویسندگی احمد مسافری و کارگردانی سمیه سلوکی، «آرش» به نویسندگی مهدی صالحی یار به کارگردانی رضا گله‌داری، «نشان عقیق» به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی مسلم باوی، «درگوشی» به نویسندگی جاوید یزدان دوست و کارگردانی مهدی خضیرچی، «مسیر نهایی» به نویسندگی ندا اعتمادی کیا و کارگردانی لیلا یدالله زاده، «به وقت عشق» به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی مشترک رضا محمدی طلب و دانیال ذوالفقاری، «هیس فریاد نزن» به نویسندگی و کارگردانی حسن غابشی، «سرباز وطن» به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه و «بوی بهشت» به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی سید محمد اشرفی به نمایش در خواهند آمد.