برگزیدگان جشنواره تئاتر منطقه‌ای «سنگر» معرفی شدند

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: برگزیدگان چهارمین دوره از جشنواره تئاتر منطقه‌ای «سنگر» (منطقه چهار کشور) در مشهد معرفی شدند.

مرتضی اسکافی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان افزود: جشنواره تئاتر سنگر ویژه نیروهای مسلح در هفت منطقه کشور برگزار شد که امسال دبیرخانه منطقه چهار این جشنواره در خراسان رضوی شکل گرفت و آن را میزبانی کرد.

وی اظهار کرد: در این مرحله از رقابتها، ۶ اثر صحنه ای و خیابانی از چهار استان به دبیرخانه جشنواره منطقه ای تئاتر سنگر در خراسان رضوی ارسال شد.

دبیر چهارمین جشنواره تئاتر منطقه ای سنگر در خراسان رضوی ادامه داد: این آثار شامل تئاتر صحنه ای «ماهی ها در آب می میرند» به کارگردانی محمدرضا عبادیانی از استان سمنان، تئاتر خیابانی «گمنام های حاضر» به کارگردانی مهدی هادیانی از استان خراسان جنوبی، تئاتر صحنه ای «سرباز ایرانی» به کارگردانی مهدی کارگزار و تئاتر خیابانی «شوق دیدار» به کارگردانی یوسف غنی پور است.

وی بیان کرد: آثار مزبور توسط هیات داوران این جشنواره شامل «کریم جشنی، محمد ملتجی، عباس طاهری و فرشید تمری» داوری و برگزیدگان معرفی شدند.

اسکافی افزود: از  استان خراسان رضوی ۲ اثر شامل تئاتر صحنه ای «چه کسی جنگ را آغاز کرد» به کارگردانی یاسر موسی پور و تئاتر خیابانی «هفت سنگ» به کارگردانی حسین دولتی و سعید نظریان به دبیرخانه کشوری جشنواره تئاتر سنگر برای حضور در رقابتهای ملی معرفی شدند.

وی از برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر منطقه ای خبر داد و گفت: این مراسم با مشارکت نیروهای مسلح و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان رضوی بزودی برگزار شده و از شرکت کنندگان قدردانی می شود.