جشنواره تئاتر «موزه» ارتباطی میان موزه، مخاطب و تئاتر است

معاون فرهنگی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزاری نخستین جشنواره تئاتر «موزه» را برقراری ارتباط میان موزه، مخاطب و تئاتر دانست که تأثیرگذاری بالایی روی مخاطب دارد. ساسان والی‌زاده معاون فرهنگی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره نخستین جشنواره تئاتر محیطی «موزه» که از ۱۳ بهمن در این مکان فرهنگی و هنری برگزار […]


معاون فرهنگی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزاری نخستین جشنواره تئاتر «موزه» را برقراری ارتباط میان موزه، مخاطب و تئاتر دانست که تأثیرگذاری بالایی روی مخاطب دارد.

ساسان والی‌زاده معاون فرهنگی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره نخستین جشنواره تئاتر محیطی «موزه» که از ۱۳ بهمن در این مکان فرهنگی و هنری برگزار می‌شود، به سینما خراسان گفت: همزمان با ایام دهه فجر و آغاز چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به کار گرفتیم. این روزها موزه میزبان نمایشگاه «چهل سال افتخار و بالندگی» است که همه سازمان‌ها و نهادهای لشکری و کشوری در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: همزمان با این نمایشگاه ملی، جشنواره ای از فعالیت‌های فرهنگی و هنری نظیر نمایش فیلم‌های مستند، گالری‌های عکس، کارتون و پوستر، نشست‌های تخصصی و جشنواره تئاتر محیطی «موزه» به عنوان یکی از فعالیت‌های ویژه در حال برگزاری است.

والی‌زاده درباره هدف از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر محیطی «موزه» توضیح داد: ترویج ارزش‌های ستوده و مفاهیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با زبان نمایش که یکی از تأثیرگذارترین هنرها روی مخاطب است، از اهداف برگزاری این جشنواره بود. در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فضاهایی از انقلاب و همچنین دفاع مقدس بازسازی شده که اجرای آثار محیطی در این فضا روایت فراگیرتر و مستقیم‌تری از انقلاب اسلامی را برای مخاطب انجام می‌شود.

معاون فرهنگی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به استقبالی که از نخستین دوره جشنواره تئاتر محیطی «موزه» شده است، درباره تداوم برگزاری این رویداد تئاتری یادآور شد: پیش درآمد برگزاری جشنواره تئاتر محیطی «موزه»، برگزاری جشنواره تئاتر «دیدار» در تابستان سال گذشته بود. در آن جشنواره گروه‌های تئاتر خیابانی در فضاهای منتهی به موزه به اجرای آثار خود می‌پرداختند و امسال جشنواره تئاتر محیطی «موزه» در فضاهای بازسازی شده داخل موزه اجرا می‌شوند.

وی تأکید کرد: جشنواره تئاتر محیطی «موزه» برقراری ارتباط میان موزه، مخاطب و تئاتر است و برای اولین بار شکل گرفته است. در اختتامیه نخستین دوره جشنواره، فراخوان دوره دوم منتشر خواهد شد. به رغم حضور گروه‌ها و هنرمندان حرفه‌ای در نخستین دوره جشنواره تئاتر محیطی «موزه»، سطح جشنواره در سال آینده گسترده‌تر خواهد شد و هر دوره گامی رو به جلو خواهد بود.