حضور افراد شایسته در شورای نظارت، تئاتر را ارتقا می دهد

یکی از پیشکسوتان و پژوهشگران تئاتر مشهد گفت: حضور افراد شایسته و کاردان در چیدمان جدید شورای نظارت بر نمایش مشهد می تواند سطح کیفی و کمی تئاتر این شهر را ارتقا دهد.

حمیدرضا سهیلی که اخیرا نامه خداحافظی خود را از عضویت در شورای نظارت بر نمایش مشهد در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است، روز شنبه در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان اضافه کرد: دوره جدید فعالیت شورای نظارت بر نمایش مشهد آغاز می شود و باید دید چه کسانی در این شورا عضو خواهند شد.

وی بیان کرد: گزینش درست افراد در جایگاه های تصمیم گیری در عرصه هنری می تواند سطح هنر نمایش خراسان رضوی را ارتقا دهد، اما بعضا انتصاب ها سیاسی شده است و شاهد بوده ایم که انتصابهای نادرست در برخی از ارگانهای فرهنگی و هنری چقدر باعث افت کیفی فعالیتهای فرهنگی و هنری آن ارگان شده و این عرصه را دچار سردرگمی و سکون کرده است. بطور مثال آیا میتوان حوزه هنری امروز را با حوزه هنری فعال و پر انرژی دهه شصت مقایسه کرد؟

این هنرمند پیشکسوت تئاتر مشهد گفت: به طور قطع حضور افراد شایسته و دلسوز هنر تئاتر در شورای نظارت بر نمایش می تواند تئاتر را ارتقا بدهد اما عکس این موضوع باعث عقب افتادگی هنر نمایش می شود، آنچنانکه شاهد هستیم بعضا در مشهد برخی تفکرات خاص در عرصه فرهنگی و هنری نفوذ کرده و فضای سیاسی را بر آن حاکم نموده است.

سهیلی اظهار داشت: اعضای شورای نظارت بر نمایش مشهد در این سالها به تعالی و ارتقا تئاتر بسیار کمک کرد و نگذاشت تئاتر از حرکت و شتاب به سمت جلو باز ایستد، امیدوارم در دوره جدید فعالیت شورای نظارت بر نمایش مشهد هنرهای نمایشی این شهر همچنان به حرکت پرشتاب خود ادامه دهد.