خشکسالی در فیلم داستانی «در امتداد بی‌انتها» به تصویر کشیده شد

یزدـ جمعی از هنرمندان یزدی با ساخت فیلم داستانی با عنوان «در امتداد بی‌انتها» سرانجام بی‌آبی و خشکسالی در سال‌های نه چندان دور را به تصویر کشیدند. مهدی مرعشی، نویسنده و کارگردان این فیلم داستانی در گفتگو با سینما خراسان اظهار داشت: مردمان ساکن در کویر بیش از دیگران مفهوم کم آبی و بی‌آبی را […]

یزدـ جمعی از هنرمندان یزدی با ساخت فیلم داستانی با عنوان «در امتداد بی‌انتها» سرانجام بی‌آبی و خشکسالی در سال‌های نه چندان دور را به تصویر کشیدند.

مهدی مرعشی، نویسنده و کارگردان این فیلم داستانی در گفتگو با سینما خراسان اظهار داشت: مردمان ساکن در کویر بیش از دیگران مفهوم کم آبی و بی‌آبی را درک می‌کنند و آب برای آنها با مفهوم زندگی عجین شده است.

وی عنوان کرد: مردمان کویر با چشمان خود حرکت شن‌های روان و طوفان‌های خشمگین کویر را دیده‌اند و اگر عشق نبود هرگز در این نقطه از جهان نشانه‌ای از زندگی انسان وجود نداشت.

مرعشی بیان کرد: «در امتداد بی‌انتها» داستانی از ستایش عشق و زندگی است و بر اساس داستان آن، در آینده فرضی ولی نه چندان دور، بخش‌های بزرگی از زمین خشک و بی‌آب شده در حالی که مردمان به سمت مناطق پرآب‌تر مهاجرت کرده‌اند، عده اندکی با بی‌آبی مبارزه می‌کنند و مردی که در جستجوی یافتن آب‌های زیرزمینی است، مجبور می‌شود با دخترکی همسفر شده و از بیابان عبور کند.

وی یادآور شد: این فیلم به تهیه کنندگی سیدعلیرضا کاظمی و نویسندگی و کارگردانی مهدی مرعشی تولید می‌شود و پیام احمدی‌نیا، سیده ضحی کاظمی، محسن عالم‌زاده، اسماعیل ملأ نوری، دنیا میر رکنی، جواد شاکری، علیرضا آخوندزاده و اصغر کریمی تولید شده است.

مرعشی گفت: مشاور هنری و طراح صحنه: ابوالفضل سلیمی دربرزی، مدیر فیلمبرداری: رامین راست‌جو، مدیر صدابرداری: مجتبی زارع، مدیر تولید: مهدی قانع، تدوین: سعیدسلمان روغنی، طراح گریم: مهدی هدایتی، طراح لباس: بهناز زحمتکش، عکاس: بیتا سلیمی، مدیر تدارکات: حامد غنی و برنامه ریز: هادی رحیم دل از دیگر عوامل تهیه و تولید این فیلم داستانی هستند.

سید علیرضا کاظمی، تهیه کننده فیلم داستانی «در امتداد بی‌انتها» نیز اظهار داشت: آنچه باعث ورود من به این عرصه البته بیشتر به عنوان حامی مالی شد، عدم حمایت افراد مسئول در پست یا مقام دولتی با دسترسی به منابع مفید و مؤثر دولتی بود.

وی افزود: امیدوارم بتوانم به عنوان یک انسان در حمایت از قشر مظلوم هنرمند که شاکله ساخت فرهنگ در دستان آنهاست، مؤثر واقع شوم.