درخشش فیلمسازان مشهدی در پویش ملی فیلم کوتاه “ماکا”

پویش ملی حمایت از تولید فیلم کوتاه ماکا با درخشش فیلمسازان مشهدی به کار خود پایان داد.به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایرانi در این رویداد فیلم های مستند کوتاه “کهن کهور” به نویسندگی و کارگردانی امیرمسعودسهیلی، “۱۰ دقیقه تا مرز” به نویسندگی و کارگردانی سارا طالبیان و “مات” به نویسندگی و کارگردانی نسیم […]

پویش ملی حمایت از تولید فیلم کوتاه ماکا با درخشش فیلمسازان مشهدی به کار خود پایان داد.به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایرانi
در این رویداد فیلم های مستند کوتاه “کهن کهور” به نویسندگی و کارگردانی امیرمسعودسهیلی، “۱۰ دقیقه تا مرز” به نویسندگی و کارگردانی سارا طالبیان و “مات” به نویسندگی و کارگردانی نسیم سهیلی از مشهد بعنوان برگزیدگان در ایرانشهر معرفی شدند.

“کهن کهور”، مستندی با نگاه زیست محیطی است، این فیلم مستند در رابطه با اثری زیست محیطی ساخته شده است.در این مستند چند کودک روستای کهن کهور در جست و جو هویت روستایشان هستند.روستایی که چندین سال قبل با سدسازی کامل به زیر آب رفته است. و مردم آنجا زباله های تولیدی را بازیافت و از این راه به داشتن محیط زیستی مطلوب کمک می کنند.

فیلم مستند “مات” نیز به نوعی فعالیت های زیست محیطی دکتر سیما رئیسی از اهالی این استان را نشان می دهد. این زن نابینا مشغول فعالیت های زیست محیطی است و چندی پیش نیز در فضای مجازی مورد توجه کاربران قرار گرفته بود.

مستند “۱۰ دقیقه تامرز” ساخته سارا طالبیان نیز روایتگر معلمی است که در سفرهایش به سیستان بلوچستان با دانش آموزانی آشنا می شود که به دلایلی انگیزه شان به ادامه تحصیل از بین رفته است، او به دنبال چرایی و راه حلی در این خصوص می گردد….

امیر مسعود سهیلی ، نسیم سهیلی و سارا طالبیان از از اعضا ،هنرجویان و فیلمسازان انجمن سینمای جوانان ایران دفتر مشهد هستنداختتامیه پویش ملی حمایت از تولید فیلم کوتاه “ماکا” مورخ پنجشنبه ۲۰ خرداد ماه با حضور محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ایرانشهر برگزار گردید.