دیدن نمایش های خیابانی به یک فرهنگ برای مردم مریوان تبدیل شده است

سنندج- داور جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: دیدن نمایش خیابانی به یک فرهنگ برای مردم مریوان تبدیل شده است. شهرام زرگر، در گفت‌وگو با سینما خراسان اظهار داشت: نمایش های بین‌المللی در اجرا تمرکز بیشتری داشتند و تقریبا با آمادگی خوبی در این جشنواره حضور داشتند. داور این جشنواره به اشتیاق بالای مخاطب و اجرای […]


سنندج- داور جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: دیدن نمایش خیابانی به یک فرهنگ برای مردم مریوان تبدیل شده است.

شهرام زرگر، در گفت‌وگو با سینما خراسان اظهار داشت: نمایش های بین‌المللی در اجرا تمرکز بیشتری داشتند و تقریبا با آمادگی خوبی در این جشنواره حضور داشتند.

داور این جشنواره به اشتیاق بالای مخاطب و اجرای خوب تئاترها اشاره کرد و گفت: به دلیل سابقه طولانی این جشنواره انتظارها از آن بالاست پس باید تمام تلاش خود را برای برآورد کردن انتظارها بکنند.

وی از تئاتر خیابانی مریوان به عنوان میراث معنوی یاد کرد و گفت: شور و شوقی که در این جشنواره می‌بینیم بی همتاست و به نظر می آید این تئاتربرای مردم به یک میراث معنوی تبدیل شده است و بابت این به مردم مریوان تبریک می‌گویم.

زرگر با بیان این نکته که تعامل با مردم اساس وجودی تئاتر خیابانی است، یادآور شد: اساسا ماهیت و مخاطب در تئاتر صحنه‌ای و خیابانی تعیین‌کننده تعاملی است که نمایش‌های خیابانی با مردم دارد که اگر آن تعامل را نداشته باشد از نظر ما همان تئاتر صحنه‌ای است که جایش را عوض کرده است چون این تعامل است که در واقع شکل تئاتر واقع‌گرا با دیوار چهارم را تغییر می‌دهد و تماشاگر را از انفعال در می‌آورد.