شهدای هفتم تیر سوژه کمیک استریپ شدند/رونمایی آثار در سالگرد واقعه

سیدمهدی حسینی از فعالان کانون هنر شیعی قم که کارگاه «بوی بهشت» را در مجموعه سرچشمه برگزار کرده است، از رونمایی آثاری با محوریت شهدای هفتم تیر همزمان با سالگرد این واقعه خبر داد. سیدمهدی حسینی از فعالان کانون هنر شیعی قم درباره کارگاه پی‌نما (کمیک استریپ) «بوی بهشت» به سینما خراسان گفت: ایده برگزاری […]

سیدمهدی حسینی از فعالان کانون هنر شیعی قم که کارگاه «بوی بهشت» را در مجموعه سرچشمه برگزار کرده است، از رونمایی آثاری با محوریت شهدای هفتم تیر همزمان با سالگرد این واقعه خبر داد.

سیدمهدی حسینی از فعالان کانون هنر شیعی قم درباره کارگاه پی‌نما (کمیک استریپ) «بوی بهشت» به سینما خراسان گفت: ایده برگزاری کارگاه کمیک استریپ «بوی بهشت» با محوریت شهدای هفتم تیر از کانون هنر شیعی قم که با اشراف استاد مسعود نجابتی فعالیت می‌کند، است. نتیجه حاصل از این کارگاه در قالب کتاب نوجوان منتشر خواهد شد، حوزه‌ای که احساس نیاز کردیم بیشتر به آن پرداخته شود و نوجوانان ما از این موضوع اطلاعاتی بیشتر و صحیح‌تری کسب کنند.

وی بیان کرد: بر این اساس، سه داستان نوجوان با موضوع شهدای هفتم تیر نوشته شده است، داستان‌هایی که نیاز به کمیک استریپ دارند و با هدایت استاد سعید رزاقی که در حوزه تصویرسازی کمیک استریپ فعالیت دارد، به سرانجام رسید. نویسنده یکی از این داستان‌هایی که با این موضوع در حال تکمیل است، مسعود آذرباد است که با عنوان استادیار در این کارگاه فعالیت کرد.

حسینی با اشاره به حضور ۸۰ هنرمند از سراسر کشور پس از اعلام فراخوان در این کارگاه کمیک استریپ، توضیح داد: به این دلیل که نیاز داشتیم از این کارگاه کوتاه مدت سه روزه خروجی لازم را دریافت کنیم تا در سالروز شهادت شهدای هفتم تیر در محل مؤسسه فرهنگی سرچشمه از کتاب‌ها رونمایی و نمایشگاهی از آثار تولیدشده با موضوع مربوطه برگزار کنیم، با وسواس زیاد ۱۲ نفر از بهترین هنرمندان را انتخاب کردیم و این ۱۲ هنرمند در کارگاه سه روزه از چهارشنبه ۲۹ خرداد تا جمعه ۳۱ خردادماه فعالیت کردند که هر کدام چندین صفحه کمیک استریپ با محوریت شهدای هفتم تیر تولید کردند.

وی با بیان اینکه هنرمندان این کارگاه از شهرهای تهران، قم، رشت، اهواز، شهرکرد، اصفهان و قزوین حاضر هستند، اظهار کرد: تولیدات هنرمندان حاضر در این کارگاه که همه جوان و در کار خود حرفه‌ای هستند، در قالب نمایشگاهی همزمان با سالروز هفتم تیرماه رونمایی می‌شود و پس از آن، با تکمیل شدن تصویرسازی این آثار کتاب آن را نیز منتشر کنیم. همچنین با توجه به زمان کم این کارگاه و تداخل آن با برنامه دیگر عزیزان، نتوانستیم پذیرای خیلی از هنرمندانی که دوست داشتیم در این کارگاه حضور داشته باشند، باشیم.

حسینی در پایان با تشکر از مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر سرچشمه در حمایت از این رویداد، گفت: از لحاظ محتوا در این حوزه دچار ضعف‌هایی هستیم و امیدواریم برگزاری کارگاه کمیک استریپ «بوی بهشت» گام نخستی برای ورود به این موضوع شود تا این کار تداوم پیدا کند.

به گزارش مهر، کارگاه پی نما یا کمیک استریپ «بوی بهشت» با محوریت شهدای هفتم تیر در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ خردادماه در مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر سرچشمه برگزار شد.