نقش آفرینی دانشجویان مشهدی در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شیوع کرونا و مجازی شدن برنامه‌ها، دانشجویان در انجام فعالیت‌های فرهنگی پتانسیل خوبی دارند و خواستار نقش‌آفرینی در این زمینه هستند.دکتر فاطمه محرری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: به دلیل این که آغاز برنامه‌ها […]

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شیوع کرونا و مجازی شدن برنامه‌ها، دانشجویان در انجام فعالیت‌های فرهنگی پتانسیل خوبی دارند و خواستار نقش‌آفرینی در این زمینه هستند.دکتر فاطمه محرری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: به دلیل این که آغاز برنامه‌ها با بهار قرآن همراه است، به این خاطر برنامه‌هایی را در ماه مبارک رمضان و با محوریت قرآن برگزار خواهیم کرد. به طور کلی ما در طول سال، برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن کریم، جلسات و کارگروه‌های امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری محفل انس با قرآن، تبلیغات و فضاسازی که در حوزه قرآن و عترت است و همچنین تجلیل از فعالان حوزه قرآن را برگزار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفتیم که ابتدا مسابقه پویش رفع موانع استجابت دعاست که قرار است به صورت مجازی برگزار و به شرکت کنندگان جوایز اهدا شود. همچنین پخش دعاهای روز ماه مبارک رمضان در ساختمان‌های دانشگاه و برگزاری کلاس‌های مجازی و آموزش صحیح خواندن نماز را برای کلیه دانشجویان برگزار خواهیم کرد. مصاحبه با خادمین قرآن دانشگاه در لباس مدافعان سلامت، تهیه و تولید محتواهای فرهنگی قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان و ارسال به واحدهای زیرمجموعه دانشگاه مخصوصا دانشجویان از جمله برنامه‌های سال جاری دانشگاه است.

محرری گفت: فعالیتی که هر ساله انجام می‌شود و امسال هم در نظر گرفتیم، اهدای هدایایی برای روزه اولی‌ها ویژه فرزندان کارکنان معاونت دانشجویی فرهنگی و سایر حوزه‌های دانشگاه، برپایی نمایشگاه ضیافت الهی، برگزاری گروه مجازی مهمانی خدا با هدف آمادگی جهت ورود به ماه مبارک رمضان و همچنین ایمیل روزانه سبک زندگی در ماه مبارک به عنوان سفره آسمانی برای همه دانشگاهیان ارسال می‌شود. برنامه‌ای که تصور کردیم بسیار می‌تواند برای تقویت روحیه کادر درمان در محیط بیمارستان کمک کننده باشد، مداحی و مناجات خوانی روزانه است که در سطح بیمارستان‌ها انجام می‌شود.برگزاری مراسم‌ شب‌های قدر در مسجد حضرت زهرا(س) برای دانشجویان از دیگر برنامه‌ها نیز است.

وی با بیان این که تشکیل شورای قرآنی دانشجویان و برگزاری شب شعر قرآنی از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، اظهار کرد: سایر برنامه‌های فرهنگی متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی مانند سال‌های گذشته انجام خواهیم داد. همچنین اگر شرایط امکان‌پذیر باشد اردوهای جهادی را هم قرار است در یک روز برگزار کنیم و شب خواب نداشته باشیم و اگر وضعیت از قرمز خارج شود بتوانیم متناسب با مناطق حاشیه‌نشین و روستاهای محروم این اردوی جهادی را داشته باشیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور برای اساتید و دانشجویان در ادامه مسیر خواهیم داشت و اردوهایی را برای پاییز و زمستان در نظر گرفتیم که مناطق گردشگری استان مد نظر است و امیدواریم که ویروس کنترل شود و بتوانیم انجام دهیم. از دیگر برنامه‌های دانشگاه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی است که در زمان خود انجام می‌شود.