کارگردان تئاتر: “سرگذشت طبقه دوم” تنهایی آدم‌ها را روایت می‌کند

نویسنده، کارگردان و طراح تئاتر "سرگذشت طبقه دوم" گفت: این اثر نمایشی نگاهی منتقدانه به اوضاع اجتماعی کشور دارد و به نوعی تنهایی آدم‌ها را روایت می کند.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ایرنا، محمد نیازی با اشاره به استقبال مردم مشهد از تئاتر خود افزود: این نمایش در واقع این تئاتر یک نقد اجتماعی – سیستمی است که در قالب کمدی سیاه به اجرا گذاشته شده است.

وی بیان کرد: سرگذشت طبقه دوم قصه ای است که در اداره ثبت احوال یکی از شهرهای ایران روایت می شود، یک نقد ساختاری و سیستمی به شرایط دارد که مخاطب را با خود همراه می کند.

به گفته نیازی، مخاطب همراه با قصه سرنوشت طبقه دوم، هم می خندد و هم می گرید؛ ماجرا او را به فکر فرو می برد تا به مفهوم و معنای عمیق تری از نمایش برسد.

کارگردان نمایش سرگذشت طبقه دوم اظهار کرد: قالب های طنز این نمایش برای مخاطبان عام جذاب است، مخاطب خاصی که به دنبال معنا و مفهوم عمیق از آثار نمایشی است را نیز با خود به لایه های درون این کمدی سیاه می کشاند.

نیازی آغاز نمایش این تئاتر در مرکز هنرهای نمایشی شمایل مشهد را از ۲۰ دیماه اعلام و بیان کرد: تاکنون هر شب حدود ۱۰۰ صندلی سالن نمایش پر از مخاطب شده و میزان فروش بلیت نیز به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال رسیده است.

وی اضافه کرد: چهار نفر از بهترین بازیگران مشهدی در این تئاتر ایفای نقش می کنند، ۲ نفر از آنان به تهران مهاجرت کرده بودند اما به سبب بازی در این نمایش به مشهد بازگشتند و در آن ایفای نقش کردند.

نیازی سابقه فعالیت در عرصه نویسندگی و کارگردانی خود در حوزه تئاتر را بیش از ۱۰ سال دانست و گفت: قصه از مشغولیت های ذهنی من نشات می گیرد که به روی کاغذ آورده ام و امیدوارم مخاطبان از آن رضایت داشته باشند.

کارگردان نمایش سرگذشت طبقه دوم گفت: بنا داریم اجرای این تئاتر را تا ۲۰ بهمن ماه ادامه دهیم، تاکنون تصمیمی برای حضور آن در جشنواره های تئاتر نگرفته ایم اما به آن فکر خواهیم کرد.

به گزارش سینما خراسان ، بازیگران این تئاتر را “آرش تبریزی، مسعود عقلی، بهادر اورعی، شادی غفوریان، سعید باصریو، طلا بهادری، احمد پارسا، حسام الدین حق گو و امیرعلی صدری” تشکیل می دهند.