کرونا عجیب ترین سال سینمایی را برای اهالی هنر رقم زد

رشت- معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه کرونا عجیب ترین سال سینمایی را برای اهال هنر رقم زده است، گفت: سینماداران گیلانی چراغ سینما در گیلان را روشن نگهداشته اند به گزارش سینما خراسان، سید امیر مصباح پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از اصحاب سینمایی استان گیلان با اشاره […]


رشت- معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه کرونا عجیب ترین سال سینمایی را برای اهال هنر رقم زده است، گفت: سینماداران گیلانی چراغ سینما در گیلان را روشن نگهداشته اند

به گزارش سینما خراسان، سید امیر مصباح پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از اصحاب سینمایی استان گیلان با اشاره به نقش مهم سینما داران در ادامه حیات صنعت سینما، اظهار کرد: بسیاری از هنرمندان عرصه سینما قبل از حضور در این عرصه لذت تماشای فیلم را در سالن‌های سینمایی را تجربه کرده اند.

وی با بیان اینکه استان گیلان چه در ساخت سینما و چه معرفی هنرمندان فعالان سینمایی جز اولین‌ها بوده و سابقه درخشانی در سطح کشور دارد، گفت: استقبال پر شور علاقه مندان گیلانی در شش سال گذشته از اکران همزمانی فیلم‌های جشنواره فجر نشان دهنده این سابقه است.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به وجود محدودیت‌ها و سختی‌های ناشی از شیوع کرونا طی یک سال اخیر، افزود: با همکاری و همدلی خوب مدیر سینما ۲۲ بهمن رشت امسال نیز با وجود همه این محدودیت‌ها موفق شدیم تا همزمانی اکران فیلم‌های جشنواره را در استان گیلان شاهد باشیم.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت‌های ایجاد شده برای فروش بلیت و حضور تماشاگران شاهد استقبال خوب علاقه مندان دیار میرزا به هنر هفتم در سالن سینما بودیم.

مصباح با اشاره به اینکه سینماداران گیلانی به صورت لجستیکی با همه مشکلات چراغ سینماهای استان را روشن نگه داشته اند، اضافه کرد: امسال شیوع کرونا سال عجیب، سخت و پیچیده‌ای برای اهالی هنر به ویژه صنعت سینما رقم زده و سبب شده تا سینمایی ترین سال را تجربه کنیم.

وی در ادامه به آسیب‌های مالی ناشی از شیوع کرونا به حوزه هنر و صنعت سینما به ویژه اهالی هنر استان گیلان اشاره و تأکید کرد: به عنوان متولیان امر حوزه هنر تلاش می‌کنیم تا با جلب حمایت‌های استانی و ملی بخشی از آسیب‌ها را جبران کنیم.

در پایان این مراسم از آقایان فرهاد مهرانفر، نادر معصومی، رضا مجلسی، مجید پتکی بهنام بروجردی به عنوان هنرمندان فعال در عرصه سینما تجلیل شد.

لازم به ذکر است؛ که ۱۰ مدیر سینمایی فعال در استان گیلان نیز تجلیل شدند.