گلریزان اهالی هنر خراسان رضوی برای یک بازیگر

رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: اهالی هنر این استان برای مساعدت به روند درمانی استاد غلامرضا بایزانمنش در یک جهاد هنرمندانه ۴۰۰ میلیون ریال کمک مالی کردند.

کریم جشنی روز جمعه در این باره افزود: بایزانمنش بازیگر ۶۸ ساله تئاتر و سینما در خراسان رضوی به دلیل ابتلا به سرطان معده مدتی است که در بیمارستان رضوی این شهر بستری شده و روند شیمی درمانی را می گذراند.

وی اظهار داشت: جهاد هنرمندانه اهالی هنر خراسان رضوی با حضور پیشکسوتان و بزرگان تئاتر استان در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد انجام گرفت و با مشارکت این هنرمندان و حوزه هنری استان و مرکز آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۴۰۰ میلیون ریال جمع آوری شد تا به هزینه های بیمارستان این بازیگر پیشکسوت کمک شود.

به گزارش سینما خراسان، غلامرضا بایزان منش که در کارنامه هنری اش آثار ماندگار زیادی دیده می‌شود این روز‌ها در بستر بیماری است. هنرمندی که با نمایش «سرنوشت» وارد حیطه بازیگری شده و در تئاترهایی، چون «چوب به دست ها»، «سیاه زنگی مرد فرنگی، د ایره زنگی»، «شب بیست و یکم» «شقایق دره»، «هفت کچل»، «از طواف تا تفت»، «پشت پرچین»، «کمند خاطرات» و «آوارگان عشق» به ایفای نقش پرداخته است.

او همچنین یکی از بازیگران اصلی نمایش «خورشید کاروان» است که حدود ۱۵ سال در ایام محرم و صفر در مشهد به روی صحنه رفت.

بایزان منش در کنار تئاتر در پروژه‌های تصویری متعددی، چون «اسیر» به کارگردانی فاضل راد، «گمشده» ساخته مهدی صباغ زاده، سریال «طوفان شن» به کارگرد انی جواد شمقدری، «فضل بن شاذان» ساخته علی غفاری، «روز باران» اثر اسماعیل براری و سریال «روایت عشق» به کارگرد انی علاءالد ین رحیمی و مرحوم انوشیروان ارجمند هم حضور داشته است.