۲۴۰۰ شیرازی فیلم دیدند/ جشنواره بیستم با ۳۰ درصد ظرفیت فروش

شیراز – ۲ هزار و ۴۰۰ تماشاگر شیرازی در جریان بیستمین جشنواره فیلم فجر شیراز به تماشای فیلم‌های سودای سیمرغ نشستند. به گزارش سینما خراسان، جشنواره فیلم فجر در شیراز ۲ هزار و ۴۰۰ صندلی را فروخت و بر همین اساس می‌توان اذعان کرد که این اتفاق و در واقع روندی که در جشنواره سی […]


شیراز – ۲ هزار و ۴۰۰ تماشاگر شیرازی در جریان بیستمین جشنواره فیلم فجر شیراز به تماشای فیلم‌های سودای سیمرغ نشستند.

به گزارش سینما خراسان، جشنواره فیلم فجر در شیراز ۲ هزار و ۴۰۰ صندلی را فروخت و بر همین اساس می‌توان اذعان کرد که این اتفاق و در واقع روندی که در جشنواره سی و نهم در تهران رخ داده با توجه به اینکه سینماها تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از ظرفیت خود را می‌توانند در معرض فروش قرار دهند، در شیراز نیز این حرکت در حال شکل گیری است.

بهروز مرامی پیرامون این رویداد در گفت و گو با سینما خراسان، با اشاره به اینکه تا شنبه ۱۸ بهمن ماه جاری و با توجه به آمار فروش و پیش فروش بلیط‌های بیستمین جشنواره فیلم فجر در شیراز، سالن‌های نمایش دهنده این جشنواره تعداد حدوداً ۲۴۰۰ صندلی را فروختند، اعلام کرد: بر همین اساس می‌توانیم بگوییم این اتفاق و در واقع روندی که در جشنواره سی و نهم در تهران رخ داده، در شیراز نیز در حال شکل گیری است.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: پرفروش‌ترین فیلم‌های این دوره از جشنواره در شهر شیراز عبارتند از «شیشلیک»، «ابلق» و فیلم سینمایی «بی همه چیز» و سایر فیلم‌ها نیز تقریباً تا بدین لحظه فروش خوبی را تجربه کردند که امیدواریم تا پایان جشنواره و با توجه به رویه سال‌های گذشته این جشنواره شاهد استقبال مخاطبان باشیم.

به گفته مرامی، فروش جشنواره در دوره بیستم با توجه به وضعیت حاکم بر اثر شیوع بیماری کرونا، فروش نسبتاً خوبی بوده، چرا که در این دوره جشنواره، سینماها فقط می‌توانستند تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از ظرفیت خود را در معرض فروش قرار دهند و تا بدین لحظه همکاری مخاطبان و تماشاگران در رعایت کردن شیوه نامه‌های بهداشتی و پروتکل‌های لازم، خوب ارزیابی می‌شود و به اندک مواردی یا مصادیقی که شیوه نامه‌ها را نادیده می‌گیرند از طرف مدیر و یا کار کنان سینما تذکر لازم داده می‌شود.

این در حالی است که به گزارش سینما خراسان، اکران بخش سودای سیمرغ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در سینما ایران با استقبال رو به رو شده و همچنین با توجه به درخواست تماشاگران شیرازی ۴ اکران ویژه برای علاقه مندان فیلم فجر در هنر شهر آفتاب ارائه شده است.

در روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه در ادامه برنامه‌های اکران بیستمین جشنواره فیلم فجر شیراز، فیلم‌های مصلحت، روزی روزگاری آبادان، تک تیرانداز، مامان، شیشلیک و زالاوا پخش خواهد شد.

اکران فیلم‌ها در ساعت ۱۵.۳۰ و ۱۸.۳۰ است و یک نوبت نمایش فیلم در ساعت ۱۸.۳۰ در سالن آبی هنر شهر آفتاب برای فیلم «شیشلیک» در نظر گرفته شده است.

معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس یادآوری کرد: بیستمین جشنواره فیلم فجر شیراز از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه جاری در هنر شهر آفتاب و سینما ایران برگزار می‌شود و بلیت‌های این دوره از جشنواره منحصراً از طریق سامانه https://www.irantic.com و https://cinematicket.org و همچنین https://www.gisheh7.ir به فروش می‌رسد.