زمان برگزاری جشنواره فیلم توکیو مشخص شد

سازمان‌دهندگان جشنواره فیلم توکیو زمان برگزاری سی و ششمین دوره این رویداد را از ۱۳ اکتبر تا یکم نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کردند.

به گزارش روز دوشنبه سینما خراسان به نقل از ایرنا، زمان برگزاری جشنواره فیلم توکیو در حالی اعلام شده که مکان برگزاری آن همچنان تایید نشده است.

سی و ششمین جشنواره فیلم توکیو به منطقه Hibiya-Yurakucho-Marunouchi-Ginza که از سال ۲۰۲۱ میزبان جشنواره بوده و خانه این رویداد نامیده می‌شود، برمی‌گردد اما مکان دقیق آن هنوز به تایید سازمان‌دهندگان نرسیده است.

برگزارکنندگان جشنواره در بیانیه‌ای اعلام کردند که امید دارند این دوره از جشنواره فیلم توکیو بتواند در احیای صنعت فیلمسازی در دوران پساکووید ایفای نقش کند.

سی و ششمین جشنواره فیلم توکیو در سه دوره گذشته بر خلاف دیگر بازارهای حقوقی صنعت سینما در آسیا از جمله بازار فیلم و محتوای بوسان و انجمن تلویزیونی سنگاپور که به صورت حضوری برگزار شد، به صورت برخط برگزار شده است.

سازمان‌دهندگان جشنواره فیلم توکیو در سال ۲۰۲۱ تاکید کردند که مکان‌های برگزاری این رویداد باید بیش از یک سال قبل این رخداد ایمن شود اما به دلیل کمبود مکان‌های مناسب در توکیو و نداشتن اطمینان در خصوص زمان کاهش اقدام‌های پیشگیرانه کووید ۱۹ موفق به انجام چنین کاری نشده‌اند.

سی و پنجمین جشنواره فیلم توکیو در سال ۲۰۲۲ میزبان ۱۸۹۵ شرکت‌کننده از ۵۸ کشور و منطقه در جهان بود.

این رخداد یکصد عنوان نمایش آنلاین را میزبانی کرد و تعداد سمینارهایی که در دوره گذشته به صورت برخط برگزار شد نسبت به ۱۵ موردی که در سال ماقبل آن داشت به عدد ۱۴ کاهش یافته بود.

سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو با اعطای دو جایزه اصلی به فیلم‌های جنگ جهانی سوم و پروانه‌ها فقط یک روز زندگی می‌کنند از ایران به کار خود پایان داد.

در دوره پیشین، اثر هومن سیدی که در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی حضور داشت در نهایت جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد.

پروانه‌ها فقط یک روز زندگی می‌کنند ساخته محمدرضا وطن‌دوست که در بخش فیلم‌های بلند آسیایی حضور داشت نیز جایزه بهترین فیلم این بخش را به خود اختصاص داد. این فیلم در نخستین نمایش جهانی خود در جشنواره توکیو رونمایی شد.

 

نهال