گروه «میرزا عبدالله» در کرواسی روی صحنه رفت

گروه موسیقی «میرزاعبدالله» به سرپرستی مازیار شاهی و خوانندگی پوریا اخواص در جشنواره موسیقی کشور کرواسی به اجرای برنامه پرداخت. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان به نقل روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گروه موسیقی میرزاعبدالله از ایران در جشنواره بین‌المللی موسیقی فولکلور کشور کرواسی، شش اجرا داشت. گروه […]


گروه موسیقی «میرزاعبدالله» به سرپرستی مازیار شاهی و خوانندگی پوریا اخواص در جشنواره موسیقی کشور کرواسی به اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان به نقل روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گروه موسیقی میرزاعبدالله از ایران در جشنواره بین‌المللی موسیقی فولکلور کشور کرواسی، شش اجرا داشت.

گروه میرزاعبدالله متشکل از مازیار شاهی(تار)، پوریا اخواص(آواز و قیچک)، گوهرناز مسایلی(سازهای کوبه ای)، بهناز بهنام نیا(عود) و محمد یوسفی(نی) شش اجرا در کشور کرواسی داشت که یکی از اجراها در تلویزیون این کشور انجام و به صورت زنده پخش شد و پنج اجرا در جشنواره داشت.

چندی پیش در دیدار سفیر کرواسی با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست اجرای گروهی از ایران در جشنواره موسیقی کرواسی داشت که گروه میرزاعبدالله با حمایت معاونت امور هنری، دفتر موسیقی و انجمن موسیقی ایران در راستای حمایت از موسیقی ایرانی به این جشنواره اعزام شد و میهمان جشنواره کرواسی بود.

مازیار شاهی از اعضای گروه میرزاعبدالله درباره این جشنواره و اجرای گروه گفت: استقبال از اجرای گروه میرزاعبدالله قابل توجه بود و بیشتر مخاطبان با اینکه کروات بودند؛ درباره نحوه اجرا، سازها و موسیقی ایرانی پرسش هایی مطرح می کردند و برایشان جالب بود. بیشتر گروه های شرکت کننده در جشنواره همراه با حرکات نمایشی حضور داشتند اما اجراهای گروه میرزاعبدالله که بر موسیقی متمرکز بود، مورد توجه قرار گرفت.